Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30173
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2021 - 17:11 |

افغانستان و قزاقستان، توافق‌نامه همکاری‌های نظامی امضا کردند

افغانستان و قزاقستان، توافق‌نامه همکاری‌های نظامی امضا کردند

حمدالله محب مشاور امنیت ملی حکومت افغانستان در جریان سفرش به نور سلطان پایتخت قزاقستان، توافق‌نامه همکاری‌های نظامی را با مقام‌های ارشد این کشور امضا کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دفتر شورای امنیت ملی، عصر امروز جمعه(۲۸ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی گفته که این توافق‌نامه پس از ظهر امروز میان حمدالله محب و نورلان یرمک بایف وزیردفاع قزاقستان امضا شده است.

طبق اظهارات دفتر شورای امنیت ملی، امضای توافق‌نامه همکاری‌های نظامی، زمینه حمایت متقابل نظامی در حوزه‌های مختلف میان دو کشور را ایجاد کرد.

تمرینات مشترک، همکاری‌های طبی، نوسازی تجهیزات، پشتیبانی لوجیستکی و فنی، اموزش جنگ و همکاری‌ اطلاعاتیی نظامی از جمله موضوعاتی است که در توافق‌نامه‌ی امضاشده میان دو کشور ذکر شده است.

پس از امضای این توافق‌نامه، مشاور امنیت ملی حکومت افغانستان با کریم ماسیموف رییس کمیته‌ی امنیت ملی قزاقستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

حمدالله محب در این دیدار گفته که دو کشور درحال ایجاد بستر محکم برای همکاری‌های امنیتی هستند و از جانب دیگر، رییس کمیته امنیت ملی قزاقستان نیز ابراز امیدواری نمود که کشورش در کنار حکومت و مردم افغانستان ایستاده است.

گفتنی است، حمدالله محب در راس یک هیات عالی‌رتبه دولتی در نورسلطان پایتخت قزاقستان به‌سر می‌برد؛ قزاقستان از جمله کشورهای حامی حکومت افغانستان که طی ۲۰ سال اخیر، همکاری‌های نزدیک با این حکومت داشته است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.