Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30047
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 16 ژوئن 2021 - 8:08 |

استمرار خشونت‌های فزاینده؛ عبدالله: سقوط ولسوالی‌ها پلان‌شده نیست

استمرار خشونت‌های فزاینده؛ عبدالله: سقوط ولسوالی‌ها پلان‌شده نیست

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی در پیوند به سقوط برخی از ولسوالی‌های کشور ملی‌گوید که سقوط این ولسوالی‌ها پلان‌شده نبوده و ادعاها مبنی براین‌که گویا این مناطق بر اساس یک برنامه به طالبان واگذار می‌شوند، درست نیست، بلکه عوامل متعددی در آن دخیل است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، عبدالله عبدالله روز سه‌شنبه(۲۵ جوزا) این اظهارات را در نشستی‌که به ابتکار نهاد فریدریش ایبرت برگزار شده بود، مطرح ساخت.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی تاکید کرد که رهایی پی‌هم ولسوالی‌ها از سوی نیروهای امنیتی بخشی از برنامه‌ی پلان‌شده نیست، ادعاها مبنی براین‌که مناطق بر اساس یک برنامه به طالبان واگذار می‌شوند درست نیست؛ بلکه در سقوط این ولسوالی‌ها عوامل متعددی دخیل است.

به گفته‌ی آقای عبدالله، با وجودی‌که سقوط ولسوالی‌ها نگرانی‌هایی را در میان مردم به وجود آورده اما مردم همچنان از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور حمایت می‌کنند.

او افزود:«با وصف شرایط ناگوار فعلی، مسوولیت جمعی ما است که بار این سختی‌ها را یک‌جا به‌دوش بکشیم و از وضعیت موجود گذر کنیم.»

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با اشاره به روند گفت‌وگوهای صلح خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی افغانستان و جامعه جهانی توافق نظر دارند که چالش کنونی کشور راه حل نظامی ندارد؛ اما طالبان تاهنوز به گفت‌وگوهای سازنده باورمند نیستند.

عبدالله عبدالله با بیان این‌که راه حل بحران جاری ادامه مذاکرات است، گفت که با خروج نیروهای خارجی از کشور، آخرین دلیل برای دوام جنگ از سوی طالبان از بین رفته و ادامه‌ی خون‌ریزی مشروعیت ندارد.

آقای عبدالله در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که در روزهای گذشته، خشونت‌ها از سوی جنگ‌جویان طالبان در بخش‌های زیادی از کشور بلند برده شده است؛ استمرار خشونت‌های طالبان از یک‌سو منجر به تلفات نظامیان و افراد ملکی شده و از سوی دیگر، سبب افزایش بی‌جاشدگان داخلی گردیده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.