Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30520
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 29 ژوئن 2021 - 13:58 |

هدایت رییس‌جمهور به مسوولین امنیتی: اصول و قواعد حقوق بشری را در میدان جنگ در نظر بگیرید

هدایت رییس‌جمهور به مسوولین امنیتی: اصول و قواعد حقوق بشری را در میدان جنگ در نظر بگیرید

به‌دنبال نگرانی‌ها از نقض قواعد حقوق بشری از سوی طرف‌های جنگ، رییس‌جمهور غنی می‌گوید که دولت افغانستان به عنوان عضو جامعه بین‌المللی، به تمام قواعد حقوق بشری جنگ باور داشته و متعهد است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، محمداشرف غنی رییس‌جمهوری کشور، امروز سه‌شنبه(۸ سرطان) در یک کنفرانس ویدیویی با والیان و فرماندهان امنیه، از قهرمانی و شجاعت نیروهای امنیتی در راستای دفع حملات گروه طالبان و تامین امنیت مردم ستایش کرد.

در این کنفرانس ویدیویی، رییس‌جمهور غنی، جنایات ضدحقوق بشری طالبان را نکوهش کرده و تاکید ورزید که دولت افغانستان به عنوان عضو جامعه بین‌المللی، به تمام قواعد و اصول حقوق بشری جنگ باورمند است.

آقای غنی خاطرنشان ساخت که جمهوری اسلامی افغانستان به عنوان حکومت مسوول و منتخب، به تمام اصول و قواعد حقوق بشری متعهد است و در این کنفرانس، به مسوولین ملکی و نظامی ولایات هدایت داد تا رعایت قوانین حقوق بشری را در تمام امور کاری‌شان درنظر بگیرند.

رییس‌جمهوری در حالی به رعایت اصول و قواعد حقوق بشری در جنگ تاکید می‌کند که در این اواخر گزارش‌هایی مبنی بر نقض حقوق بشری افراد از سوی طرف‌های درگیر منتشر شده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.