Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30484
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 28 ژوئن 2021 - 13:09 |

وزیر داخله‌ی پاکستان، زخمی‌های طالبان در شفاخانه‌های این کشور درمان می‌شوند

وزیر داخله‌ی پاکستان، زخمی‌های طالبان در شفاخانه‌های این کشور درمان می‌شوند

وزیر داخله‌ی پاکستان در تازه‌ترین اظهارات خود اعتراف کرده که بیشترین خانواده‌های طالبان افغانستان در پاکستان زندگی می‌کنند و زخمی‌های این گروه نیز در شفاخانه‌های پاکستان درمان می‌شوند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شیخ رشید، وزیر داخله‌ی پاکستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی جیونیوز، گفته است که خانواده‌های طالبان در محلاتی چون مروت، لوی بیر، بارکو و ترنول زندگی می‌کنند.

وزیر داخله‌ی پاکستان به وضوح بیان کرده است که اجساد و زخمی‌های طالبان در پاکستان منتقل و در شفاخانه‌های این کشور تحت درمان قرار می‌گیرند.

گروه طالبان تاهنوز در خصوص اظهارات وزیر داخله‌ی پاکستان ابراز نظر نکرده است.

پیشتر از این نیز، رسانه‌های پاکستانی گزارش داده بودند که وزیر داخله‌ی پاکستان از گروه طالبان خواسته تا به طالبان پاکستانی اجازه‌ی فعالیت در خاک افغانستان را ندهند.

او افزوده بود:«انتظار ما از طالبان افغانستان این است که به تحریک طالبان پاکستان و دیگر عناصر اجازه‌ی هیچ‌گونه فعالیتی را ندهند که به زندگی و مال مردم پاکستان صدمه می‌زند.»

با این حال، در پیوند به اظهارات وزیر داخله‌ی پاکستان، وزارت خارجه‌ی افغانستان در پاسخ به این سخنان گفته است که تحریک طالبان پاکستان به هیچ وجه در افغانستان هسته‌گذاری نشده و نه در خاک این کشور فعالیت دارد.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی افغانستان آمده که تحریک طالبان پاکستان براساس پالیسی امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان، در کنار دیگر گروه‌های تروریستی، دشمن صلح، ثبات و رفاه در افغانستان و منطقه شناخته شده است و دولت افغانستان علیه تحریک طالبان پاکستان مانند دیگر گروه‌های تروریستی بدون هرنوع تبعیض، مبارزه می‌کند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.