Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30599
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 03 جولای 2021 - 5:30 |

نهادهای حقوق بشری: سازمان ملل برای بررسی جنایات بشری در افغانستان هیات اعزام کند

نهادهای حقوق بشری: سازمان ملل برای بررسی جنایات بشری در افغانستان هیات اعزام کند

حدود ۲۰ نهاد معتبر بین‌المللی به‌شمول سازمان عفو بین‌الملل از سازمان ملل‌متحد خواسته است که برای بررسی جنایات جنگی در افغانستان هیات حقیقت‌یاب در افغانستان اعزام کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، نهادهای حقوق بشری بین‌المللی، روز جمعه(۱۱ سرطان) در نامه‌ی سرگشاده به کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل‌متحد نوشته‌اند که از درخواست کمیسیون مستقل حقوق بشر حمایت کرده‌اند.

نهادهای بین‌المللی که در خصوص حقوق بشر فعالیت می‌کنند، در این نامه خواستار ایجاد هیات حقیقت‌یاب سازمان ملل‌متحد در افغانستان براساس درخواست کمیسیون مستقل حقوق بشر شده‌اند.

در این نامه، به شماری از حملات مرگ‌بار علیه غیرنظامیان از جمله حمله بر مکتب سیدالشهدا، ماین‌روبان در ولایت بغلان، حمله بر دانشگاه کابل، مدافعان حقوق زن، اقلیت‌ها و زنان اشاره شده است.

نهادهای حقوق بشری بین‌المللی با استناد به اعلامیه کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته است که مقیاس و ماهیت این حملات به ترتیبی است که بررسی آن از توان دولت افغانستان خارج است

پیش‌تر کمیسیون مستقل حقوق بشر خواستار بررسی جنایات علیه بشریت در افغانستان از سوی هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد شده بود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.