Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 31103
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 26 جولای 2021 - 14:25 |

کشته شدن ۱۵۰۰ جنگجوی طالب در جریان یک هفته گذشته

کشته شدن ۱۵۰۰ جنگجوی طالب در جریان یک هفته گذشته

سخنگوی عمومی نهادهای امنیتی می گوید در جریان یک هفته گذشته، بیش از یک هزار و ۵۰۰ طالب در نبرد با نیروهای امنیتی کشور کشته شده‌اند.

اجمل عمر شینواری، سخنگوی نیروهای امنیتی امروز دوشنبه(۴/۵/۱۴۰۰)در یک نشست خبری گفت که نیروهای امنیتی در یک هفته گذشته ۱۵۴ عملیات را به گونه مشترک در سراسر کشور انجام داده‌اند که در نتیجه آن، یک هزار و ۵۲۸ جنگ‌جوی طالب کشته و ۸۰۱ یک جنگ‌جوی دیگرشان زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او در همین یک هفته گذشته، طالبان ۱۴ غیرنظامی را کشته و ۲۹ تن دیگر را زخمی کرده‌اند.

هم‌چنان او تایید کرد که طالبان در ولسوالی اسپین بولدک ولایت قندهار، ۴۰۰ غیرنظامی را از خانه‌های‌شان بیرون کرده‌ و سپس ۱۰۰ تن‌شان را به رگبار بسته‌اند. به گفته او گروه طالبان در ولسوالی مالستان ولایت غزنی نیز شماری از غیرنظامیان را کشته ‌است.

شنواری از تخریب وآتش زدن  تعدادی زیادی از تاسیسات عام‌المنفعه در مناطقی که در آن جنگ جریان دارد، از سوی این گروه خبر داده است.

وی همچنان افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از حالت دفاعی به حالت تهاجمی در آمده‌اند و به زودی دستارودهای زیادی در میدان جنگ به دست خواهند آورد.

طالبان تاکنون به این گفته‌ها واکنش نشان نداده‌اند. اما یش‌تر سخنگوی گروه طالبان کشتار غیرنظامیان در قندهار و مالستان را رد کرده بود.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.