Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 31854
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 31 آگوست 2021 - 11:07 |

رئیس تیم امنیتی بن لادن، رهبرپیشن القاعده، به افغانستان بازگشته است

محمد امین الحق عضو گروه القاعده و رئیس تیم امنیتی اسامه بن لادن، رهبرپیشین این گروه در افغانستان بازگشته است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دوشنبه (هشتم سنبله) ویدیویی از لحظات بازگشت رئیس تیم امنیتی رهبرپیشین القاعده در رسانه های اجتماعی منتشرشده است.

ویدیو منشترشده نشان می‌هد که محمد امین الحق در ولایت ننگرهار در جنوب شرق کشور آمده است.
مسئول تیم امنیتی بن لادن رهبر پیشین القاعده در سال ۲۰۰۸ در پاکستان دستگیرشد، ولی به دلیل عدم کفایت شواهد در سال ۲۰۱۱ آزاد شد اکنون با خروج نیروهای امریکا به افغانستان برگشته است.

باپایان جنگ ۲۰ ساله ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا و تسلط گروه طالبان در افغانستان نگرانی‌ها در مورد احتمال ظهور دوباره القاعده در کشور شده است.

کریس کاستا، فعال مبارزه باتروریسم در دولت دونالد ترامپ، در مصاحبه‌ای به اسوشیتدپرس گفته است:« باعقب نشنی سریع نیروهای آمریکایی وظهرو طالبان در افغانستان اعتقاد بر این است که بای القاعده فرصتی پیش آمده که احتمالا از آن استفاده خواهند کرد».

همچنین چند روز پیش رویترز به نقل از شش مقام فعلی وسابق امریکا گفت:« شک و تردیدها در دولت جو بایدن در مورد توانایی ایالات متحده برای جلوگیری از بازگشت القاعده و دیگر افراط‌گرایان در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی و شرکای قابل اعتماد واشنگتن و هچنین خالی شدن زندان‌ها از زندانیان و تسلط طالبان بر این کشور، افزایش یافته است».

این در حالی است که قرار بود آخرین سربازان آمریکایی، امروز(نهم سنبله/۳۱ اگست) افغانستان را ترک کنند اما این خروج پیش‌از تاریخ تعین شده (نیمه شب گذشته ) انجام شد.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

نویسنده : امین "همت"
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.