Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 32513
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 اکتبر 2021 - 14:25 |

صدراعظم جدید اتریش بعد از ظهر امروز سوگند یاد می کند

صدراعظم جدید اتریش بعد از ظهر امروز سوگند یاد می کند

پس از کناره گیری الکساندرکورتس صدراعظم مستعفی اتریش، سباستین شلنبرگ وزیر خارجه این کشور به عنوان صدراعظم جدید سوگند یاد خواهد کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، به نقل از دویچه وله، کورتس روز شنبه در پی اتهامات فساد از قدرت کناره گیری کرد.

کورتس ۳۵ ساله که در چهار سال گذشته، رهبری دو دولت را برعهده داشته، با بیان اینکه می خواهد با کناره گیری خود، از هرج ومرج وآشوب جلوگیری کند، شلنبرگ را برای صدراعظمی این کشور پیشنهاد کرده است.

شلنبرگ همچنین با “الکساندر فن در بلن”، ریاست جمهوری اتریش ملاقات داشته وبعد از ظهر امروز (دوشنبه، ۱۹ میزان) سوگند یادخواهد کرد.

شلنبرگ در اظهارنظری مختصر پیش از دیدار با رییس جمهور، از “ماموریتی چالش برانگیز در زمانی پر چالش” گفت و اذعان داشت: برای هیچ یک از ما آسان نیست، اما فکر می‌کنم که ما با این کار مسئولیت‌پذیری بسیار زیادی نسبت به کشورمان را نشان می‌دهیم.

استعفای کورتس در هیاهوی اتهامات مربوط به فساد، به این معنی است که ائتلاف حاکم بین حزب محافظه‌کار “مردم اتریش” و “سبزها”ی چپ گرا، برجای خود باقی خواهد ماند. سیگرید مائورر، رهبر گروه پارلمانی سبزها گفت شلنبرگ در رسوایی فساد اخیر دخالت نداشته ‌است.

پس از آنکه در روز چهارشنبه، ضابطان جزایی به صورت ناگهانی به چندین نقطه مختلف مرتبط با حزب مردم اتریش یورش بردند، فشارها برای استعفای کورتس، از جمله از سوی حزب سبزها آغاز شد. پولیس اعلام کرد که کورتس و ۹ نفر دیگر تحت تفتیش هستند. به گفته پولیس اتریش، اتهام کورتس این است که در سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، از پول دولت در قراردادی فاسد با روزنامه‌های زرد، در جهت به دست آوردن پوشش مثبت رسانه‌ای استفاده کرده است.

همچنین به گزارش دیلی میل، سخنگوی وزارت خارجه اتریش اعلام کرد که سفیر این کشور در فرانسه، جایگزین شلنبرگ در وزارت خارجه خواهد شد؛ مایکل لینهارت، دیلپلمات کارکشته اتریشی که تا اکنون سفارت اتریش در فرانسه را برعهده داشته است، در بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به همراه شلنبرگ، در مراسمی سوگند یاد خواهد کرد.

آژانس خبری صدای پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.