Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 33381
  پرینتخانه » اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 22 دسامبر 2021 - 7:43 |

پنج ماه خدمت بدون معاش؛ پولیس ترافیک: هزینه رفتن به وظیفه را نداریم!

پنج ماه خدمت بدون معاش؛ پولیس ترافیک: هزینه رفتن به وظیفه را نداریم!

پس از تسلط طالبان بر کشور در بیست‌وچهارم اسد، پولیس‌های ترافیک جزو اولین کارمندان حکومت پیشین بودند که در چهارراهی‌ها و جاده‌های مزدحم شهر برای اجرای وظیفه برگشتند. اکنون که بیش از چهار ماه از تسلط طالبان بر کشور می‌گذرد، معاشات منسوبان ترافیک پرداخت نشده است. مسوولان حکومت سرپرست طالبان می‌گویند که معاشات پولیس‌های ترافیک به‌زودی پرداخت خواهد شد.

شماری از منسوبان پولیس ترافیک ولایت پروان در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند. آنان می‌گویند با آن‌که پس از حاکمیت طالبان بر کشور، همه‌روزه به وظایف‌شان حضور پیدا کرده‌اند، اما از پرداخت معاشات‌شان تاهنوز خبری نیست. فرهاد، یکی از ترافیک‌های شهر چاریکار مرکز ولایت پروان، است. وی پنج ماه می‌شود که معاش دریافت نکرده و به گفته خودش، اکنون در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برد. فرهاد نُه سال می‌شود که در مدیریت ترافیک شهر چاریکار ایفای وظیفه می‌کند. وی در صحبت با روزنامه ۸صبح گفت که به‌خاطر مصارف روزمره زنده‌گی‌اش، مجبور به فروش تعدادی از وسایل خانه­ و حتا تلفن همراه‌اش شده است. فرهاد افزود: «در فامیل شش نفر هستیم و از پنج ماه بدین‌سو معاش نگرفته‌ام. اکنون در فقر به سر می‌برم. وسایل خانه، مثل تلویزیون و یخچال و هم‌چنان تلفنم را به‌خاطر این‌که اعضای فامیلم گرسنه نمانند، به فروش رسانده‌ام. طالبان چندین‌بار وعده پرداخت معاشات ما را داده‌اند، اما تاکنون پرداخت نشده است.»

محمدیحیا امیری، یکی دیگر از منسوبان پولیس ترافیک شهر چاریکار، می‌گوید، با آن‌که پولیس‌های ترافیک، نخستین کارمندان دولتی‌ای بودند که پس از به قدرت رسیدن طالبان به وظایف‌شان برگشتند، اما تاکنون معاشات‌شان از سوی حکومت سرپرست طالبان پرداخت نشده است. به گفته امیری، بیش‌تر کارمندان مدیریت ترافیک پروان، به دلیل نگرفتن معاش و نداشتن پول، مواد سوخت زمستان خود را خریداری نکرده‌اند. امیری افزود: «دو روز پس از تسلط طالبان به وظایف‌مان بازگشتیم، اکنون معاش بیش‌تر کارمندان ادارات دولتی پرداخت شده است، اما ما تاهنوز دریافت نکردیم، همین‌اکنون بسیاری از همکاران ما مواد سوخت خریداری نکرده‌اند و خانواده‌های‌شان در هوای سرد زنده‌گی می‌کنند.»

در همین حال، محمدکریم، آمر تنظیم و مراقبت مدیریت ترافیک فرماندهی پولیس ولایت پروان، می‌گوید که بیش‌تر کارمندان این مدیریت، حتا توان پرداخت کرایه موتر برای آمدن به وظایف‌شان را ندارند. وی در صحبت با روزنامه ۸صبح گفت: «یک تعداد پرسونل ما که از کابل و ولسوالی‌ها به وظایف‌شان رفت‌وآمد می‌کنند، در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند. آنان کرایه راه را بسیار به مشکلات پرداخت می‌کنند، حتا بسیاری روزها در کنار جاده ایستاده می‌شوند تا یک راننده پیدا شود و آنان را رایگان انتقال دهد.»

در عین حال، مسوولان محلی حکومت سرپرست طالبان در ولایت پروان، می‌گویند که فهرست ترافیک‌های این ولایت به مرکز ارسال شده و به‌زودی معاشات‌شان پرداخت خواهد شد. عبدالمنان فاروقی، سرپرست مدیریت ترافیک طالبان برای ولایت پروان، در صحبت با روزنامه ۸صبح گفت که عدم پرداخت معاش، مشکل سراسری ترافیک‌های کشور است و به‌زودترین فرصت، معاشات آنان از سوی حکومت سرپرست طالبان پرداخت خواهد شد.

بر بنیاد آمار مدیریت ترافیک ولایت پروان، در حال حاضر بیش از ۵۰ پولیس ترافیک حکومت پیشین، در بخش‌های مختلف این ولایت مصروف ایفای وظیفه هستند. ترافیک‌های ولایت پروان در حالی از عدم پرداخت معاشات‌شان از سوی حکومت سرپرست طالبان شکایت دارند که روز شنبه، بیست‌وهفتم قوس، اداره مستوفیت این ولایت اعلام کرد که معاشات دو ماهه تمام ادارت دولتی این ولایت پرداخت شده است. در اعلامیه این اداره آمده که در چهار ماه گذشته بیش از ۲۲۵ میلیون افغانی عواید جمع‌آوری و معاش دو ماه کارمندان دولتی نیز از آن پرداخت شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.