Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ ثور , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 35563
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 26 فوریه 2022 - 17:22 |

آمریکا: تحریم‌ها علیه طالبان همچنان پابرجاست

آمریکا: تحریم‌ها علیه طالبان همچنان پابرجاست

وزارت خارجه آمریکا با اظهار اینکه فعالیت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در افغانستان باید مطابق تحریم‌های آمریکا باشد، تاکید کرد که تحریم‌ها علیه طالبان همچنان پابرجاست.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مؤسسات مالی، سازمان‌های غیردولتی، سازمان‌های بین‌المللی و شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانند همزمان با پیروی از تحریم‌های آمریکا، در معاملات و فعالیت‌های گسترده در افغانستان شرکت کنند.
بیانیه می‌افزاید: بخش‌های تحت تاثیر شامل بانکداری شخصی و تجاری، توسعه و نگهداری زیرساخت‌ها، تجارت، عملیات ایمنی و تعمیر و نگهداری سیستم‌های حمل و نقل، و مخابرات و تراکنش‌های اطلاعاتی است.
باوجود تحریم ها علیه طالبان، وزارت مالیه ایالات متحده امریکا برای تسهیل فعالیت های اقتصادی و تجارتی در افغانستان به روز جمعه یک مجوز جدید صادر کرده‌است.
انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده تأکید کرده است: “تعزیرات علیه طالبان لغو نمی شوند” اما به گفته او این اقدامات حکومت ایالات متحده امریکا به منظور اینست که تسهیلاتی را برای شرکت های خصوصی و سازمانهای امدادی برای همکاری با ادارات حکومت طالبان فراهم نماید، همچنان با اداراتی که توسط افراد مورد تحریم ایالات متحده رهبری می شوند. بلینکن افزوده است: ” ما در کنار مردم افغانستان برای بازسازی اقتصاد این کشور ایستاد هستیم
وزارت مالیه ایالات متحده امریکا پیش از این سه مجوز برای تسهیل کمک های بشر دوستانه و حیاتی از سوی سازمان های بین المللی و جامعه جهانی به افغانستان صادر کرده بود.

آژانس خبری صدای پامیر – کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.