Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ ثور , ۱۴۰۳ - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 36161
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 16 مارس 2022 - 15:50 |

سیاستمدار عراقی: افشای حضور موساد در اربیل تاثیری بر پرونده ریاست‌جمهوری ندارد

سیاستمدار عراقی: افشای حضور موساد در اربیل تاثیری بر پرونده ریاست‌جمهوری ندارد

عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق با اشاره به این‌که حضور موساد در اربیل امر جدیدی نیست گفت که بعید است افشای این امر، ربطی به پرونده انتخاب رئیس‌جمهور عراق داشته باشد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «احمد عبدالحسین» عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل‌الحق عراق، نفوذ سیاسی در انتخاب رئیس‌جمهور را پس از افشای حضور صهیونیست‌ها در اربیل رد کرد و گفت که این حضور نتیجه‌ای لحظه‌ای نیست و اطلاعاتی در این باره در دسترس است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: «رژیم صهیونیستی تایید کرده که برخی نیروهایش در نتیجه حمله موشکی صورت گرفته به مقرش در اربیل کشته‌ شده‌اند. اطلاعات مربوط به حضور مقر این رژیم در اربیل موضوع جدیدی نیست، زیرا گروه‌های مقاومت و جمهوری اسلامی از آن آگاه بودند».

عبدالحسین افزود: افشای حضور رژیم صهیونیستی در اربیل بعید است تاثیری بر حمایت برخی احزاب از حزب دموکرات کردستان و نامزد آن برای پست ریاست جمهوری، یعنی ریبر احمد داشته باشد.

این عضو عصائب اهل الحق عراق تصریح کرد: «حمله به خاک عراق از سوی هر کشوری اعم از ترکیه، آمریکا و سایر کشورها مردود است و در منشور اتحادیه عرب نیز بندی وجود دارد که موضع آن در ایستادن مقابل هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی علیه هر کشور عربی را تایید می‌کند».

وی توضیح داد: خاک عراق بارها از سوی طرف آمریکایی مورد تجاوز قرار گرفته و برخی اراضی از سوی نیروهای آمریکایی در سمت سوریه بدون اقدامات بازدارنده تصاحب شده است.

منابع رسانه‌ای عراق، بامداد روز یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر «اربیل» واقع در منطقه کردستان عراق خبر دادند و کانال خبری «صابرین‌نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند».

وزارت داخله منطقه کردستان نیز اعلام کرد که ۱۲ موشک که ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل را هدف قرار داد، از بیرون مرزها و شرق عراق شلیک شد و به مناطق غیرنظامی نزدیک به دفتر شبکه «کردستان ۲۴» و اطراف آن اصابت کرد.

ظهر روز یکشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد».

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.