Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 36547
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 27 مارس 2022 - 8:53 |

طالبان: به زودی پروژه بزرگی آبی در افغانستان افتتاح می‌شود

طالبان: به زودی پروژه بزرگی آبی در افغانستان افتتاح می‌شود

معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان اظهار داشت که هیئت حاکمه افغانستان به زودی پروژه بزرگی را برای آبیاری نیمی از زمین‌های افغانستان افتتاح می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان در مراسمی به مناسبت روز ملی دهقان گفت که به زودی پروژه بزرگ آبی در افغانستان افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از آن نیمی از زمین‌های افغانستان آبیاری خواهد شد.

 

ملا برادر با تاکید بر اینکه هیئت حاکمه افغانستان از کشاورزان در این کشور حمایت می‌کند، افزود: تقویت بخش کشاورزی، مکانیزه‌سازی آن و صادرات محصولات کشاورزی به بازارها و توزیع بذرهای اصلاح شده از اولویت‌های طالبان است که در حمایت از کشاورزان انجام خواهد داد.

 

معاون نخست وزیر طالبان با اظهار اینکه اقتصاد افغانستان روز به روز در حال بهبودی است، تاکید کرد: ما باید دست‌به‌دست هم دهیم و نظامی را ایجاد کنیم که افغانستان هرچه زودتر به خودکفایی برسد.

 

«مجیب‌الرحمن عمر» معاون آب وزارت انرژی و آب نیز با ارائه جزئیاتی درباره مدیریت آب در این کشور گفت: افغانستان سالانه ۶۹ میلیارد متر مکعب آب دارد.

 

عمر با اظهار اینکه از این میان ۵۳ میلیارد متر مکعب آب‌های سطحی و ۱۶ میلیارد متر مکعب آب‌های زیرزمینی است، افزود که افغانستان تنها از ۳۰ درصد آب‌های خود استفاده می‌کند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.