Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 37036
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 15 آوریل 2022 - 19:01 |

طالبان: گزارش نیویورک تایمز درباره کشتار نظامیان سابق مغرضانه است

طالبان: گزارش نیویورک تایمز درباره کشتار نظامیان سابق مغرضانه است

سخنگوی طالبان با رد گزارش نیویورک مبنی بر کشتار نظامیان دولت سابق افغانستان تاکید کرد که پس از اعلام عفو عمومی هیچ یک از اعضای طالبان حق انتقام‌گیری ندارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان گزارش نیویورک تایمز درباره کشته و یا ناپدید شدن ۴۹۰ نظامی و کارمند دولت سابق افغانستان توسط نیروهای طالبان را نادرست و «مغرضانه» خواند.

 

وی افزود که پس از اعلام عفو عمومی توسط رهبر طالبان هیچ یک از نیروهای آن‌ها حق ندارد از کسی انتقام بگیرد و نیویورک تایمز نیز با چنین گزارش «بی‌اساسی» تلاش دارد بین مردم افغانستان «دشمنی» ایجاد کند.

 

مجاهد با رد گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره حقوق بشر در افغانستان نیز گفت: حقوق بشر در افغانستان زمانی از بین رفت که اشغالگران آمریکایی و حامیان آنها روزانه تا ۲۰۰ افغان را می‌کشتند، خانه‌های آن‌ها را بمباران می‌کردند و شبانه به آنجا یورش می‌بردند.

 

سخنگوی طالبان با اظهار اینکه در دولت گذشته ۱۵ هزار زندانی سیاسی در افغانستان وجود داشت، ادامه داد: در حال حاضر هیچ یک از اقدامات غیرانسانی فوق وجود ندارد، اما تمام حقوق مشروع بشری تضمین شده است، بنابراین نگرانی در مورد آن‌ها بیهوده است.

 

گفتنی است که در واکشن به گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره حقوق بشر در افغانستان بسیاری از کاربران افغان در فضای مجازی با استفاده از هشتگ #USCrimesInAfg کارزاری را برای برجسته کردن نقض حقوق بشر توسط آمریکا در طی دو دهه حضور نظامی در این کشور راه اندازی کردند.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.