Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 38763
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 31 می 2022 - 18:03 |

مدودف: تحریم‌های غرب مردم روسیه را هدف قرار می‌دهد

مدودف: تحریم‌های غرب مردم روسیه را هدف قرار می‌دهد

معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت تحریم‌ها و محدودیت‌های ضد روسی غرب با هدف بدتر کردن زندگی مردم این کشور اعمال می‌شود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه و رئیس‌جمهور پیشین این کشور تاکید کرد که کینه‌ای که در غرب علیه ملت روسیه پدید آمده «نفرت انگیز و غیرمنطقی» است.

مدودف امروز (سه‌شنبه) از سیاستگذاران اروپایی و آمریکایی انتقاد کرد و گفت که محدودیت‌های اعمال شده علیه روسیه مبتنی بر «روس‌هراسیِ نفرت‌انگیز» است. او در پستی در تلگرام نوشت: «نتیجه نفرت‌انگیز است – این تحریم‌ها به طور خاص علیه مردم روسیه است و مهم نیست که سران آمریکایی و اروپایی با ادعای “تنبیه روسای شما و ما شما شهروندان عادی را دوست داریم” چه می‌گویند، مزخرف محض است».

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این سیاستمدار روس خاطرنشان کرد که تصمیم برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه در خارج از این کشور و همچنین تحریم‌های سوخت، ممنوعیت پروازها و سایر اقدامات با هدف بدتر کردن زندگی مردم روسیه است و باعث وخامت اقتصاد این کشور می‌شود.

مدودف گفت: «آن‌ها از همه ما متنفرند! در قلب این تصمیمات نفرت از روسیه و مردم آن است. نفرت از فرهنگ ما. نفرت از دین ما است». وی تاکید کرد که روس‌ها نباید این نفرت را بپذیرند، بلکه آن را به خاطر بسپارند و هرگز آن را نبخشند.

این اظهارات در حالی بیان شد که اتحادیه اروپا دور دیگری از تحریم‌ها را علیه مسکو اعلام کرد. محدودیت‌های قبلی منجر به افزایش قیمت سوخت در اروپا و ایالات متحده، تورم بالا و تهدید کمبود مواد غذایی شده است. بعد از دو بار شکست کشورهای اتحادیه اروپا برای توافق بر سر تحریم واردات نفت از روسیه، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا بامداد سه‌شنبه از حصول اجماع نظر در این‌باره خبر داد.

وی در پیامی توئیتری اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه برای تحریم بخش اعظم واردات نفت از روسیه به توافق رسیده‌اند. میشل در این بیانیه توضیح داد: روی ممنوعیت واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا توافق حاصل شد. این امر بلافاصله بیش از دو سوم واردات نفت از روسیه را پوشش می‌دهد و منبع عظیمی از تامین مالی ماشین جنگی این کشور را کاهش می‌دهد. این حداکثر فشار بر روسیه برای پایان دادن به جنگ است. این بسته تحریمی شامل سایر اقدامات سختگیرانه شامل، قطع ارتباط اسبربانک به عنوان بزرگترین بانک روسیه از شبکه سوئیفت، ممنوعیت پخش دو شبکه دولتی روسی و تحریم افراد مسئول جنایات جنگی در اوکراین می‌شود.

مسکو تاکید دارد که هدفش از عملیات نظامی در اوکراین پایان دادن به جنایات جنگی نظامیان اوکراینی علیه غیرنظامیان در جریان درگیری هشت ساله علیه دونباس است. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت که به مدت هشت سال مردم دونباس توسط رژیم کی‌یف مورد نسل‌کشی قرار گرفته‌اند و تاکید کرد که روسیه برای غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی کامل اوکراین می‌جنگد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.