Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 40036
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 11 جولای 2022 - 20:47 |

احتمال امضای توافقنامه امنیتی میان قطر و امارت اسلامی

احتمال امضای توافقنامه امنیتی میان قطر و امارت اسلامی

ملا محمد یعقوب سرپرست وزارت دفاع امارت اسلامی سرپرست وزارت دفاع می‌گوید که قرار است کابل با دوحه توافق نامه امنیتی امضا نماید.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ وی می افزاید که پس از تحلیل و ارزیابی جزییات این توافقنامه، مقام های امارت اسلامی تصمیم خواهند گرفت که این توافقنامه را امضا نمایند یا نه.

ملا محمد یعقوب مجاهد پس از برگشت از قطر به تلویزیون ملی گفت که مقام های قطری علاقمند امضای توافق نامه امنیتی با کابل استند و دوحه این پیمان را در چارچوب همکاری میان دو‌ کشور مطرح خواهد ساخت.

سرپرست وزارت دفاع می افزاید که پس از تحلیل و ارزیابی جزییات این توافقنامه، مقام های امارت اسلامی تصمیم خواهند گرفت که این توافقنامه را امضا نمایند یا نه.

ملا محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع، گفت: قطر علاقه مند است که میان وزارت های دفاع افغانستان و قطر یک توافقنامه امنیتی به میان آید که در چوکات این توافق نامه هر دو کشور با یکدیگر همکاری داشته باشند و من نیز این را گام نیک دانستم؛ در باره این توافقنامه مشوره میکنم و مواداش را نیز مطالعه میکنیم.

ملا مجاهد در این گفت وگو می افزاید که کابل در زمینه پرداخت تنخواه نیروهای ارتش، یونیفورم، تجهیزات فنی و تجهیزات حفاظت از مرزهای کشور نیز خواهان کمک کشور قطر شده است.

دیدار ملا محمد یعقوب مجاهد با امیر قطر

محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع، می گوید:«ما از آنان درخواست همکاری کردیم؛ در بخش پرداخت تخواه نیروهای ارتش چون قطر یک کشور اسلامی است و از گذشته ها تاکنون با ما همکاری کرده است و در بخش آماده ساختن یونیفورم به نیروهای ارتش مخافظت از سرحدات همرای ما همکاری کنند.

این در حالیست که پیش از این مقام های امارت اسلامی همواره با حضور هر گونه نیروی خارجی و نیز با کمک کشورهای خارجی در تامین امنیت به شدت مخالفت کرده اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.