Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 40039
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 جولای 2022 - 20:59 |

با دستور پوتین اخذ تابعیت برای مردم اوکراین آسان شد

با دستور پوتین اخذ تابعیت برای مردم اوکراین آسان شد

بر بنیاد فرمان جدید ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در روز دوشنبه، اخذ تابعیت روسیه برای تمام ساکنان اوکراین ساده‌تر شد.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری تاس، شهروندان اوکراین، جمهوری خلق دونتسک یا جمهوری خلق لوهانسک و افراد بدون تابعیت که به طور دائم در این دو منطقه یا اوکراین زندگی می‌کنند می‌توانند از طریق روش ساده شده برای پذیرش تابعیت فدراسیون روسیه درخواست کنند.

نسخه قبلی این فرمان فقط ساکنان مناطق «دونباس»، «خرسون» و« زاپروژیا» در اوکراین را پوشش می‌داد. در این فرمان آمده است که خدمت در نیروهای مسلح یا اجرای قانون جمهوری‌های دونباس مانعی برای اخذ تابعیت روسیه نخواهد بود.

در این سند آمده است: «خدمات نظامی، خدمت در دستگاه امنیت یا سازمان‌های مجری قانون دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را نمی‌توان دلیلی برای انکار تابعیت روسیه در نظر گرفت.»

وزیر خارجه روسیه با هشدار به غرب: غرب باید مسئولیت کشتار غیر نظامیان را در دونباس و اوکراین بپذیرد

طبق قوانین روسیه، رویه ساده این امکان را فراهم می کند که بدون انجام تعدادی از پیش شرط‌ها، مانند زندگی در روسیه به مدت پنج سال، داشتن منبع درآمد و گذراندن آزمون زبان روسی، برای شهروندی روسیه اقدام شود.

این رویه ساده شده برای ساکنان دونستک و لوهانسک با فرمان پوتین در سال ۲۰۱۹ معرفی شد که در آن زمان، این جمهوری‌ها هنوز بخشی از اوکراین محسوب می‌شدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.