Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 39902
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 07 جولای 2022 - 20:04 |

اوج بحران سیاسی بریتانیا، جانسون استعفا داد

اوج بحران سیاسی بریتانیا، جانسون استعفا داد

با اوج گرفتن بحران سیاسی در بریتانیا و استعفای ۵۰ وزیر کابینه دولت، بوریس جانسون صدر اعظم بریتانیا از سمت خود استعفا داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از رسانه های بریتانیا، بوریس جانسون صدر اعظم بریتانیا سرانجام بعد از استعفای بیش از ۵۰ نفر از وزرا و معاونان وزرای کابینه خودش، مجبور به اعلام استعفا شد.

بوریس جانسون امروز (پنجشنبه) در سخنرانی زنده ضمن اعلام استعفای خود به عنوان صدراعظم بریتانیا پس از سه سال خدمت در این منصب، خطاب به مردم گفت: می‌خواهم بدانید که چقدر از ترک کردن بهترین شغل جهان ناراحتم اما باید بپذیرم.

بوریس جانسون، صدراعظم بریتانیا در جریان سخنرانی زنده از مقابل دفتر خود خطاب به مردم گفت: در سیاست به هیچ کس از راه دور نیازی نیست و اگر کسی نقشی دارد باید در میدان کار باشد.

وی از میلیون‌ها نفری که در انتخابات گذشته به وی رای داده بودند، تشکر کرد و گفت: اگر تا الان جنگیدم تا در این منصب باقی بمانم به این خاطر بود که فکر می‌کردم این شغل من، وظیفه من و تعهد من نسبت به شماست.

جانسون افزود: تلاش کردم تا کابینه ام را متقاعد کنم که تغییر صدارت در حال حاضر “خلاف قاعده” است اما متاسفم که در نهایت نتوانستم آنها را متقاعد کنم.

جانسون تلاش کرد از کارنامه خود به عنوان نخست‌وزیر این کشور دفاع کند و به مردم این کشور انجام اقداماتی از قبیل «برگزیت» (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) را یادآوری کرد.

ادامه بحران در دولت انگلیس

وی همچین به مردم اوکراین قول داد: می‌دانم که ما در بریتانیا به حمایت از مبارزه شما برای آزادی تا هر زمان که طول بکشد ادامه خواهیم داد.

جانسون به مردم کشورش گفت: می‌خواهم بدانید که چقدر از ترک بهترین شغل جهان ناراحت هستم اما باید بپذیرم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.