Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ ثور , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 40397
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 28 جولای 2022 - 18:51 |

دیدار مولوی عبدالسلام با سفیر جاپان در کابل / امارت اسلامی مخالف تعلیم نیست

دیدار مولوی عبدالسلام با سفیر جاپان در کابل / امارت اسلامی مخالف تعلیم نیست

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزرای امارت اسلامی افغانستان امروز با تاکاشی اوکادا سفیر جاپان در کابل، در حالی‌که رئیس مؤسسۀ “جایکا” نیز حضور داشت، دیدار کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در این دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا گفت: افغانستان با جاپان روابطه تاریخی و نیک دارد و از اینکه امنیت سراسری در کشور تأمین است، امیدواریم سفارت جاپان در افغانستان، فعالیت‌های خویش را از سرگیرد.

مولوی حنفی افزود: امارت اسلامی مخالف تعلیم نیست در بسیاری از مراکز تعلیمی و اداره‌ها روند تعلیمی و کاری به گونۀ عادی ادامه دارد، فساد و مواد مخدر از میان برداشته شده، حقوق بشری مطابق شریعت اسلامی تأمین است و عفو عمومی تطبیق می‌شود.

در همین‌حال، سفیر جاپان در کابل از خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله و سیلاب‌های اخیر در کشور ابراز تأثر کرد و گفت: همکاری و کمک‌های بشری ما مانند گذشته ادامه دارد و کمک‌های عاجل ما برای متضررین حوادث اخیر از طریق هلال احمر افغانی رسیده است.

وی افزود که صلح و ثبات در افغانستان به نفع منطقه و جهان است، ما با افغانان به گونۀ مشترک کار می‌کنیم که به صلح و ثبات دایمی دست یابند.

نمایش قدرت کوریای شمالی؛ شلیک راکت بالستیک به سمت جاپان

سفیر جاپان در کابل، از جامعۀ بین‌المللی خواست که بدون قید و شرط به کمک‌های بشری شان به افغانستان ادامه دهند.

در پایان این دیدار رئیس موسسۀ “جایکا” در افغانستان نیز از تأمین امنیت سراسری در کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم با بازگشایی هرچه زودتر سفارت جاپان در کابل، بتوانیم مأموریت خود را در راستای فراهمسازی کمک‌های بشری و انکشافی به افغانان، ادامه بدهیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.