Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 40771
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 15 آگوست 2022 - 20:37 |

امیر خان متقی: ایالات متحده آمریکا حق ملت افغانستان را به رسمیت بشناسد

امیر خان متقی: ایالات متحده آمریکا حق ملت افغانستان را به رسمیت بشناسد

وزیر امور خارجه امارت اسلامی در نخستین سالگرد پیروزی امارت اسلامی بر اشغالگران کشور، با شبکه تلویزیونی الجزیره مصاحبه کرد و درباره تحولات کشور سخن گفت.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «امیر خان متقی» در این مصاحبه تلویزیونی گفت: فشار زیادی بر امارت اسلامی وارد شد و ما توانستیم امنیت را به سراسر افغانستان بازگردانیم. سیاست ما در همه زمینه‌ها متوازن است و تلاش می‌کنیم که همه احزاب افغانستان را در بر بگیرد.

وی در ادامه افزود: ما نیروهای طالبان را در نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ادغام کرده‌ایم و به دنبال تشکیل یک ارتش قوی هستیم. ما برای همه کسانی که در دولت قبل کار کردند و علیه ما اسلحه به دست گرفتند، عفو عمومی صادر کردیم.

وزیر خارجه امارت اسلامی در واکنش به انتقادها در خصوص نحوه تعامل با زنان در افغانستان گفت: بیش از ۱۴ هزار زن در بخش بهداشت و ۹۲ هزار زن در بخش آموزش و سایر بخش‌ها کار می‌کنند.

امیرخان متقی تصریح کرد: در درون امارت اسلامی اختلافی وجود ندارد و اینها شایعاتی است که سال هاست تکرار می‌شود. ما از مخالفان می‌خواهیم و دعوت می‌کنیم که به وطن خود بازگردند. در حال حاضر برخی مقامات و مسئولان دولت سابق در دولت فعلی مشغول به فعالیت هستند.

وی در پایان اظهار داشت: از آمریکا می‌خواهیم دارایی‌های مسدود شده ما را آزاد کند و حق ملت افغانستان را به رسمیت بشناسد. ما روابط خوبی با آمریکا داریم و با ۱۶ کشور دیگر روابط رسمی برقرار کرده‌ایم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.