Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 40493
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 04 آگوست 2022 - 15:13 |

مجیب الرحمن عمر: وزارت انرژی و آب کار بیش از ۳۰۰ پروژه را به ارزش بالاتر از یازده میلیارد افغانی آغاز می‌کند.

مجیب الرحمن عمر: وزارت انرژی و آب کار بیش از ۳۰۰ پروژه را به ارزش بالاتر از یازده میلیارد افغانی آغاز می‌کند.

مقام‌های وزارت انرژی و آب می‌گویند که این وزارت کار بیش از ۳۰۰ پروژه را به ارزش بالاتر از یازده میلیارد افغانی آغاز می‌کند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، مجیب الرحمن عمر، معین وزارت انرژی و آب می‌گوید که این وزارت روی تولید انرژی آبی، حرارتی، گازی و استفاده از زغال سنگ با کشورهای ایرلند، ترکیه، بریتانیا، چین، امریکا و ایران به تفاهم رسیده است.

در حال حاضر بیش از ۱۳۰ پروژه روی دست است تا سکتور خصوصی در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

آقای عمر گفت: “بر اساس پلان‌های استراتیژیکی سکتور آب، پلان‌های پروژه‌های انکشافی ۳۳۴ پروژه به ارزش یازده اعشاریه سه میلیارد افغانی آماده شده اند”.

معین وزارت انرژی و آب می‌افزاید که تلاش در جریان است تا کشورهای تمویل کننده را در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره شان در افغانستان متقاعد سازند.

آقای عمر در این باره می‌گوید: “وزارت انرژی و آب برای جلب کمک‌ها کارهای جمع‌آوریی ارقام و معلومات دو هزار پروژه را انجام داده است و آنرا با تمویل کنندگان شریک ساخته است”.
در همین حال، برخی از آگاهان به این باور اند که آغاز کار دوباره پروژه‌های نیمه‌کاره در کشور سبب ایجاد فرصت‌های کاری خواهد شد.
سیر قریشی، آگاه مسایل مالی و بانکداری، گفت: “با آغاز شدن این پروژه‌ها شرکت‌های خصوصی می‌توانند دوباره افراد را استخدام کنند و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خود را آغاز کنند که این اثر مستقیم و مثبت بالای اشتغال‌زایی، کاهش سطح فقر می‌شود”.
از سوی هم، وزارت انرژی و آب می‌گوید که این وزارت پنج شبکه را ایجاد کرده تا آب‌های زیر زمینی ولایت‌های هلمند، هرات، بلخ ، نیمروز و ننگرهار را اداره کند. این وزارت کار پروژه‌های انتقال آب از پنجشیر به کابل، بندهای شاه وعروس و باغ‌دره را آغاز کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.