Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 40991
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 29 آگوست 2022 - 19:40 |

مولوی حمیدالله آخندزاده: نیروهای ناتو هنگام خروج از این کشور ۷۰ درصد از تأسیسات فرودگاه‌ کابل را از بین بردند.

مولوی حمیدالله آخندزاده: نیروهای ناتو هنگام خروج از این کشور ۷۰ درصد از تأسیسات فرودگاه‌ کابل را از بین بردند.

مسئولان وزارت ترابری و هوانوردی اعلام کردند نیروهای ناتو هنگام خروج از این کشور ۷۰ درصد از تأسیسات فرودگاه‌ کابل را از بین بردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، « مولوی حمیدالله آخندزاده » سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفت: فرودگاه بین المللی کابل توسط نیروهای ناتو و آمریکایی‌ها تخریب شده بود که توسط وزارت ترانسپورت و هوانوردی با استفاده از کادر داخلی و همکاری فنی کشور قطر و امارات متحده عربی دوباره فعال شده است.

به علاوه فرودگاه بین المللی مزارشریف نیز با همکاری تیم فنی کشور ازبکستان دوباره فعال شد.

وی در ادامه سخنانش افزود: تجهیزات و تأسیساتی به ارزش میلیون‌ها دلار در فرودگاه بین المللی کابل از سوی نیروهای خارجی از بین برده شدند.

به گفته وی در مجموع طی یک سال گذشته تعداد ۳ هزار و ۲۴۳ پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه های کشور صورت گرفته که در این پروازها تعداد ۳۶ هزار و ۹۶۳۱ مسافر انتقال داده شده است.

حمید الله آخندزاده گفت، طی یکسال گذشته ۹۲۷ شرکت و اتحادیه حمل و نقل جاده‌ای و ۲۰ هزار وسایط نقلیه ترابری در مرکز اطلاعات این وزارت ثبت شده است.

غلام جیلانی وفا مسئول عملیاتی وزارت ترانسپورت و هوانوردی نیز در این کنفرانس گفت: به منظور ارائه خدمات در فرودگاه‌های بین المللی کشور قرارداد دو پروژه بزرگ در بخش تأمین امنیت هوانوردی و خدمات با شرکت « گاک» امضا شده است.

وی خاطرنشان کرد، از طریق این قرار دادها تقریبا برای ۹۰۰ نفر از شهروندان زمینه کار فراهم شده است و برای اولین بار در کشور چک مکمل c -check هواپیمای ایربس A۳۱۰-۳۰۰ شرکت هوایی آریانا در طول ۲۸ روز کاری در داخل کشور انجام شد.

مسئول سیاستگذاری مصونیت و تحقیقات هوانوردی نیز در این کنفرانس از بازنگری قانون تنظیم حمل و نقل جاده مطابق «شریعت اسلامی و معیارهای بین المللی و ملی» خبر داد و گفت که قانون های جدید در این زمینه طرح و تدوین شده است.

« مهندس حافظ صدیق الله عابد » ‏مسئول مالی و اداری وزارت ترانسپورت و هوانوردی در برنامه حسابدهی سالانه گفت: بر اساس توافقنامه بین کشور افغانستان و پاکستان قرار است بزودی خدمات اتوبوسرانی در مسیر جلال آباد – پشاور و قندهار – کویته آغاز شود.

همچنین مسئول عملیاتی این وزارتخانه تاکید کرد که با خروج نیروهای خارجی ۷۰ درصد تأسیسات فرودگاه‌ها از سوی خارجی‌ها و یا هم “افراد مغرض” از بین رفته اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.