Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 41222
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 13 سپتامبر 2022 - 19:55 |

افزایش علاقه جوانان و مردم بدخشان به مطالعه و کتاب خوانی

افزایش علاقه جوانان و مردم بدخشان به مطالعه و کتاب خوانی

در سالجاری نسبت به هر زمان دیگر مراجعه مردم و جوانان نسبت به مطالعه و فرهنگ کتاب خوانی در بدخشان افزایش یافته است و روزانه در حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن از محصلان دانشگاه های دولتی و خصوصی، دانش آموزان مکاتب به کتابخانۀ عامۀ ریاست اطلاعات وفرهنگ بدخشان مراجعه می کنند و به موضوعات تحقیقی و آموزشی می پردازند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، معزالدین احمدی رئیس اطلاعات وفرهنگ بدخشان گفت که به اساس پیشنهاد آنان و نیازمندی جامعه بدخشان، رهبری وزارت اطلاعات وفرهنگ کتابخانۀ عامۀ آن ولایت را بیش از پیش تمویل و تجهیز کرده است.

وی افزود که در سالجاری در دو مورد بیش از دو هزار جلد کتاب را تحت عناوین مختلف در بخش های اقتصاد، فرهنگ، تاریخ، جامعه شناسی، زمین شناسی، انجنیری،علوم دینی، روزنامه نگاری و ادبیات را در بر می گیرد و به زبان فارسی تالیف و ترجمه شده است به این کتابخانه اهدا کرده است.

اوگفت که کتابخانۀ عامۀ بدخشان دارای بیش از ۱۸ هزار جلد کتاب برعلاوه کلکسیون های هفت دهۀ گذشته، جریدۀ بدخشان و سایر جراید، کتابخانۀ عامه را غنی ترین کتابخانه دولتی در سطح شمالشرق کشورعنوان کرد.

محمد عثمان ابراهیمی مدیر عمومی کتابخانه های عامۀ بدخشان با اظهار خرسندی می گوید که فرهنگ مطالعه در بدخشان رو به بهبودی قرار دارد و روزانه در حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن از اقشار مختلف جامعه که بیشتر شان را دانش آموزان و دانشجویان جوان تشکیل میدهد به خاطر تحقیق پیرامون پایان نامه های تحصیلی، دریافت موضوعات سمینار ها و مطالعه به این مکان مراجعه می کنند که این رقم نسبت به گذشته افزایش چشمگیری یافته است و ترویج فرهنگ مطالعه را نشان میدهد.

او می گوید که هر نوع موضوعات و اثر نوشتاری در بخش های گوناگون که خلاف موازین اسلامی نباشد در این کتاب خانه یافت می شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.