Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 41212
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 13 سپتامبر 2022 - 19:21 |

دیدار هیئت حماس به سرپرستی اسماعیل هنیه با وزیر خارجه روسیه

دیدار هیئت حماس به سرپرستی اسماعیل هنیه با وزیر خارجه روسیه

لاوروف در مسکو با هیئت حماس به رهبری رئیس دفتر سیاسی جنبش هنیه دیدار کرد.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در مسکو با هیئتی از حماس به سرپرستی اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش دیدار کرد و طرفین در مورد وضعیت خاورمیانه گفتگو کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: “سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ۱۲ سپتامبر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را که در راس هیئت این جنبش فلسطینی در مسکو به سر می برد، پذیرفت”.

در این گفتگو، توجه اصلی به توسعه اوضاع در منطقه خاورمیانه با تاکید بر مشکل فلسطین بود. طرف روسی بر اهمیت احیای سریع وحدت ملی فلسطین در پلتفرم سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین تاکید کرد.

نگرانی رژیم غاصب اسرائیل از همکاری جهاد اسلامی و حماس

وزارت امور خارجه روسیه گفت: نیاز به حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل بر اساس یک مبنای حقوقی بین المللی به رسمیت شناخته شده، که مبنای آن قطعنامه های مربوطه شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین طرح صلح عربی است.

همچنین گزارش شده است که در همان روز، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور خاورمیانه و افریقا، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، رایزنی های مفصلی با هیئت رهبری حماس انجام داده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.