Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 41712
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 18 اکتبر 2022 - 9:13 |

افزایش دوبرابری صادارت افغانستان به پاکستان

افزایش دوبرابری صادارت افغانستان به پاکستان
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، مقامات اتاق تجارت مشترک افغانستان پاکستان می‌گویند که امسال صادرات افغانستان به پاکستان دو برابر افزایش یافته است.

نقیب الله صافی، رئیس اتاق تجارت مشترک افغانستان-پاکستان می‌گوید که اگر مشکلات بانکی و سرحدات از میان برداشته شوند، صادرات افغانستان به پاکستان بیش از دوبرابر افزایش خواهد یافت.

رئیس اتاق تجارت مشترک افغانستان-پاکستان، گفت: “نسبت به پارسال‌ صادرات ما به پاکستان زیاد شده، یعنی از صادرات که ما نسبت به سال گذشته داشتیم از او زیاد شده و همچنان صادرات ا پاکستان نیز افزایش یافته است.”

در همین حال، خانجان الکوزی، عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید که از افغانستان بیشتر میوه‌های تازه، سبزی‌ها، سنگ تالک و ذغال سنگ به پاکستان صادر می‌شوند.

به گفته وی، فعلاً پاکستان به میوه، خصوصا ترکاری، کچالو، پیاز و رومیان نیاز دارد. یعنی ما در حدود تقریبا ۳۰۰ کانتینر زیاد وکم تنها سبزی و میوه صادر می‌کنیم.

بربنیاد آمارهای اتاق تجارت و سرمایه گذاری از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون افغانستان به پاکستان بیش از۶۵۰میلیون دالر صادرات داشته است که نسبت به همین دوره در پار سال‌ ۳۰۰ میلیون دالر افزایش را نشان می‌دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.