Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 43013
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 23 نوامبر 2022 - 11:05 |

افزایش شدید تجاوز و تعرض جنسی به زنان در اسرائیل

افزایش شدید تجاوز و تعرض جنسی به زنان در اسرائیل

اتحادیه مراکز حمایت از قربانیان تجاوزات جنسی در اسرائیل گزارش سالانه خود را امروز در رابطه با حجم تجاوزات جنسی در رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ اتحادیه مراکز حمایت از قربانیان تجاوزات جنسی در اسرائیل در گزارش سالانه خود که مربوط به سال ۲۰۲۱ است، اعلام کرد، اسرائیل شاهد افزایش بسیار قابل توجه مراجعه قربانیان تجاوزات جنسی به مراکزش برای دریافت کمک بوده است به‌نحوی که ۱۴ هزار و ۶۶ مورد در این سال به ثبت رسیده است که نسبت به سال قبل از آن یعنی سال ۲۰۲۰ میلادی افزایشی ۳۳درصدی را نشان می‌دهد.

در ادامه این گزارش تأکید شده است با وجود افزایش هولناک تجاوزات جنسی در اسرائیل اما فقط ۷۱۷ مورد از پرونده‌های آنها موفق شده‌اند راه خود را به‌سوی دادگاه باز کنند.

در بخش دیگری از گزارش هم تأکید شده است، ۹۶ درصد از قربانیان تجاوزات جنسی اعلام کرده‌اند تجاوز به آنها با استفاده از ماده مخدر صورت گرفته است که به‌معنای افزایش ۳۵درصدی از این روش جنایتکارانه در مقایسه با میانگین ۵ سال گذشته است، با این حال تا امروز هیچ یک از مجرمانی که با استفاده از ماده مخدر دست به جنایت زده‌اند در دادگاه‌های اسرائیل محکوم نشده‌اند.

در این گزارش همچنین تأکید شده است ۵۰ هزار و ۵۶۳ مورد مراجعه به مراکز حمایتی در سال ۲۰۲۱ به ثبت رسیده است که برخی از اشخاص چند بار این مراجعه را تکرار کرده‌اند در حالی که ۸۷ درصد از مراجعه‌کنندگان زنان و دختران بودند، که نیمی از آنها مربوط به افراد زیر سن قانونی بوده است.

در این گزارش تأکید شده است، با استناد به داده‌های پلیس ۲۰ درصد از متهمان به ارتکاب تجاوز جنسی مجرمانی هستند که به‌دلیل مماشات صورت‌گرفته توسط بخش قضائی اسرائیل با متجاوزین، در این کار سابقه‌دار بوده و جنایت خود را تکرار کرده‌اند و یک‌سوم از زندانیانی که به‌دلیل ارتکاب چنین جنایتی در زندان به‌سر می‌برند هم دوره‌های بازپروری را طی نکرده‌اند و فقط یک‌چهارم مجرمان جنایات جنسی تمام دوره محکومیت خود را در زندان طی کردند.

در این گزارش همچنین اعتراف شده است، میزان شکایت از تعرض جنسی داخل ساختار ارتش اسرائیل هم طی ۵ سال گذشته ۸۲ درصد افزایش یافته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.