Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 42522
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 08 نوامبر 2022 - 14:20 |

بازداشت ۲۶ نفر به شمول افغان ها در پیوند به حمله تروریستی در شیراز

بازداشت ۲۶ نفر به شمول افغان ها در پیوند به حمله تروریستی در شیراز

وزارت اطلاعات استخبارات ایران اعلام کرده که ۲۶ شهروند خارجی به شمول افغان‌ها را در پیوند به حمله تروریستی به حرم شاه چراع در شیراز بازداشت کرده‌است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ به گفته وزارت اطاتعات و امنیت جمهوری اسلامی ایران، شهروندانی از تاجیکستان، آذربایجان و افغانستان، حمله بر زیارت شاه چراغ سازماندهی و اجرا کرده بودند.

به گفته این وزارت، فرد حمله کننده “سبحان کمرونی” با نام مستعار “ابوعایشه” شهروند تاجیکستان بود که به همکاری یک شهروند افغان به نام “محمد رامز رشیدی” معروف به “ابوبصیر” حمله بر زیارت “شاه‌چراغ” را انجام داد.

این وزارت افزوده که عنصر اصلی “هدایت و هماهنگ کننده” این حمله یک شهروند آذربایجان بود که از طریق یک پرواز از باکو، پایتخت آذربایجان، به میدان هوایی امام خمینی وارد ایران شده بود.

این وزارت بازداشت شدگان را “تروریستان تکفیری” خوانده است.
گفته شده که تروریست‌های مذکور، در استآن‌ها فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده‌اند. تعدادی از آن‌ها نیز در مرزهای شرقی و هنگام فرار از کشور بازداشت شدند.

بر اساس گزارش وزارت مربوطه، گروهک های تروریستی قصد انجام چندین حمله تروریستی دیگر از جمله در زاهدان و سیستان و بلوچیستان را داشته اند، با اقدام به موقع جمهوری اسلامی ایران، این حملات خنثی شده است.

گفتنی است که در حمله تروریستی بر زیارت شاه‌چراغ که دو هفته پیش از نجام شد و مسوولیت آنرا داعش بر عهده گرفت، ۱۳ نفر شهید و بیش از ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس اطلاعات رسیده عامل این حرکت تروریستی در حین ورود به صحن با اسلحه کلاشینکف شروع به تیراندازی کرده‌ است. او خشاب اضافه نیز به همراه داشته‌ است.

عامل این حادثه که از عناصر گروهک‌های تکفیری است و در این حمله نیروهای بخش انتظامات آن حرم نیز در این حمله تروریستی هدف قرار گرفته‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.