Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 42779
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 16 نوامبر 2022 - 13:18 |

درخواست سازمان ملل از طالبان برای احترام به حقوق شهروندی زنان افغان

درخواست سازمان ملل از طالبان برای احترام به حقوق شهروندی زنان افغان

هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نگرانی عمیق خود را نسبت به گزارش‌های مربوط به ممانعت از حضور زنان در افغانستان از استفاده از پارک‌ها و سالن‌های ورزشی ابراز کرد و از طالبان خواست تا به دسترسی شهروندان زن احترام بگذارند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) سه شنبه شب در پیام توییتری نوشت: یوناما عمیقاً از اظهارات اخیر مقامات طالبان و افزایش گزارش های در مورد جلوگیری از ورود زنان از پارک ها، سالن های ورزشی و استخرها ابراز نگرانی می کند.

به نوشته یوناما، تمام حقوق افغان ها به ویژه دسترسی زنان به تمام اشکال زندگی عمومی و حق دختران برای تحصیل باید رعایت شود.

نمایندگان پارک حبیب زازایی یکی از بزرگ ترین پارک های موجود در کابل، به نقل از وزارت امر به معروف و نهی از منکر افغانستان اعلام کردند که هفته گذشته طالبان زنان افغان را از بازدید از تمام پارک های عمومی کشور منع کردند.

به گفته عکیف مهاجر سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر افغانستان، طالبان همچنین حمام های عمومی زنان را نیز ممنوع کرده است، زیرا این حمام ها خلاف شرع و نظام حقوقی اسلام است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.