Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 42421
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 05 نوامبر 2022 - 22:05 |

طالبان: هنوز به نشست مسکو دعوت نشده ایم

طالبان: هنوز به نشست مسکو دعوت نشده ایم

طالبان می‌گویند که هنوز آجندا و فهرست اشتراک‌کنندگان نشست «فارمت مشورتی مسکو دربارۀ افغانستان» به حکومت این گروه شریک ساخته نشده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت این گروه امروز در یک نشست خبری گفت که حکومت طالبان از هر نشستی در راستای بهبود وضعیت افغانستان استقبال می‌کند.

او در خصوص نشست مسکو دربارۀ افغانستان گفت که هنوز روشن نیست که دعوت‌نامۀ آن به حکومت طالبان می‌رسد یا خیر.

سخنگوی حکومت طالبان افزود، در برخی نشست‌ها حکومت طالبان دعوت نشده و در بعضی دعوت شده و اشتراک کرده است. بعضی کشورها که نشست دارند، زمانی که به رسمیت شناختن مشکل دارند و در دعوت (حکومت طالبان) نیز با مشکل‌ بر خواهند خورد.

این در حالی است که ضمیر کابلوف، نماینده ویژۀ رییس ‌جمهور روسیه برای افغانستان گفته است که در نشست «فارمت مشورتی مسکو دربارۀ افغانستان» که در اواسط ماه روان میلادی برگزار می‌شود، نماینده‌ای از حکومت طالبان حضور نخواهد داشت.

قرار است که نمایندگان روسیه، چین، هند، ایران، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و اوزبیکستان در این نشست اشتراک کنند.

نشست قبلی فرمت مشورتی مسکو درباره افغانستان در ۲۰ اکتوبر سال ۲۰۲۱ برگزار شده بود که یک هیئت طالبان به ریاست عبدالسلام حنفی، معاون رئیس‌الوزرای طالبان در آن حضور داشت.

معاون رئیس‌الوزرای طالبان در این نشست از جامعه جهانی خواسته بود که دولت موقت طالبان را به رسمیت بشناسد. وی همچنین قول داده بود که هیچ تهدیدی از افغانستان متوجه کشورهای خارجی نخواهد بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.