Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 43384
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 04 دسامبر 2022 - 13:05 |

احمد مسعود: سیاست امریکا برای مردم افغانستان می‌تواند گران تمام شود.

احمد مسعود: سیاست امریکا برای مردم افغانستان می‌تواند گران تمام شود.
احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت افغانستان گفت: سیاست امریکا در برابر افغانستان واضح نیست و اقدامات آمریکا ‌برای مردم افغانستان می‌تواند گران تمام شود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ احمد مسعود فرمانده جریان نظامی مخالف طالبان با اشاره به این مطلب که گسترش قلمرو در «استراتژی» آنان نیست گفت توانایی یک جریان نظامی بستگی به امکانات آن و حمایت دارد.

رهبر جبهه مقاومت افغانستان افزود: «گرفتن جغرافیا در همین مرحله و گرفتن مراکز ولسوالی‌ها(شهرستان‌ها) و چه بسا ولایت‌ها در توان ما است اما جزء استراتژی ما نیست و همچنین امکاناتی برای حفظ جغرافیا نداریم.

او گفت که اگر طالبان حاضر به گفت‌وگو شوند و راه‌ حل منطقی را قبول کنند آماده‌ گفت‌وگو هستیم و تا زمانی که طالبان به ظلم، جبر، استبداد و جهل خود ادامه دهند جز راه نظامی دیگر راهی نیست.

مسعود گفت: طالبان وادار به پذیرش انتخابات و احترام به حق تعیین سرنوشت مردم خواهند شد.

احمد مسعود گفت: سیاست پالیسی امریکا در برابر افغانستان واضح نیست و اقدامات آمریکا ‌برای مردم افغانستان و ایالات متحده می‌تواند گران تمام شود.

پیش از این در جریان سالگرد یک سالگی حکومت طالبان در افغانستان، جبهه مقاومت ملی خطوط اساسی‌اش را در سی و چهار ماده اعلام کرده و گفته بود: بدون توجه به نظریات و تفاوت دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی و قومی، یکجا کردن همه مخالفان در برابر طالبان یک ادعای توخالی است. همچنین در بخشی از خطوط اساسی تازه این جبهه این هم آمده که آنان از حکومت غیرمتمرکز و نظامی که بر اساس آرای مردم به‌میان آمده باشد حمایت کرده و به آن احترام می‌گذارند.

پس از آن که طالبان بر همه افغانستان حاکم شدند، جبهه مقاومت ملی که احمد مسعود خود را رئیس آن می‌خواند، ایجاد گردید، که گاه‌گاهی در ولایت‌های پنجشیر، کاپیسا، بغلان، پروان و شمار دیگر از ولایت‌ها از جنگ در برابر طالبان خبر می‌دهد و گاها هم از سیاستهای امریکا و دخالتهای این کشور در افغانستان انتقاد کرده است

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.