Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 43772
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 16 دسامبر 2022 - 17:52 |

درخواست سرپرست وزارت مهاجرین در باره افزایش تسهیلات بیشتر برای مهاجرین افغانستان

درخواست سرپرست وزارت مهاجرین در باره افزایش تسهیلات بیشتر برای مهاجرین افغانستان
سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان امارت اسلامی در دیدار با معاون سفر ایران در کابل خواستار ایجاد سهولت بیشتر در عرصه های آموزش، صحت و سایر نیازمندی های اولیه برای مهاجرین افغانستانی در ایران شد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ دفتر مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان، امروز پنجشنبه ۲۴ قوس با نشر اعلامیه ای گفته است: خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان با معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل، دیدار کرده است.

خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در دیدار با معاون سفارت ایران در کابل خواستار ایجاد سهولت های بیشتر در عرصه آموزش صحت و سایر نیاز مندی های اولیه برای مهاجرین افغانستانی در ایران شد.
او همچنین یادآور شد که با تحکیم نظام اسلامی در افغانستان، امنیت در کشور تامین شده و با فساد و قاچاق مواد مخدر مبارزه جدی صورت گرفت که این همه به نفع کشور های همسایه و منطقه می باشد.
حقانی، از کشور ایران و سایر همسایه ها تقاضا نمود که با در نظر داشت تغییر و تحول مثبتی که در افغانستان به میان آمده است، در تحکیم روابط حسنه و نزدیکی ملت ها، بیشتر از پیش بکوشند.
در این دیدار، سید حسن مرتضوی، معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران هم با یادآوری از سهولت های فراهم شده برای مهاجرین افغانستانی در آن کشور، از ادامه همکاری با افغانستان و عرضه خدمات بهتر و بیشتر برای مهاجرین سخن گفت و بر ادامه روابط دوستانه میان دو کشور تاکید کرد.
گفتنی است که روز گذشته هشتمین نشست کمیته راهبری چهارجانبه (راه‌حل‌های راهبردی برای پناهندگان افغانستانی) با حضور نمایندگان دولت جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، افغانستان و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران برگزار شده بود.
صادق رضادوست، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله/ کشور ایران با اشاره به برگزاری این نشست اظهار کرد: هشتمین نشست کمیته راهبری چهارجانبه راه‌حل‌های راهبردی با هدف حمایت از بازگشت داوطلبانه، ادغام مجدد پایدار و مساعدت به کشورهای میزبان برگزار شد.
او یکی از موضوعات مهم این نشست را حضور هیات افغانستان اعلام کرد و افزود: با توجه به توانمند شدن اتباع افغانستانی به‌لحاظ تحصیل و مهارت، امکان بازگشت داوطلبانه آن‌ها برای خدمات‌رسانی به کشورشان فراهم است و در صورت فراهم شدن شرایط و زیرساخت‌های لازم از سوی افغانستان، امیدواریم شاهد این موضوع باشیم.
در ادامه، هیات افغانستان هم با استقبال از بازگشت اتباع افغانستانی به موطن اصلی خود اعلام کرد که برنامه‌ریزی‌ها برای بهبود وضعیت تحصیل، معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در حال انجام است. امیدواریم شاهد بازگشت داوطلبانه اتباع افغانستانی باشیم.
در این جلسه، جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای هدایت نخبگان و اتباع افغانستانی با مهارت زیاد برای بازگشت و کمک به توسعه افغانستان اعلام کرد.
در همین حال، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور ایران برای افغانستان نیز روز چهارشنبه، ۲۳ قوس در دومین سفر ولایتی خود در ایران با هدف بررسی وضعیت حضور مهاجرین و شهروندان افغانستانی، به خصوص نخبگان و فعالان اقتصادی، به ولایت خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس سفر کرد.
آقای قمی، پس از سفر به مشهد مقدس در توییتی گفته است که دیدارهای بسیار سازنده ای با نخبگان و فعالان اقتصادی و تجار افغانستانی داشته است.
گفتنی است که آقای قمی پیش از این به ولایت قم سفر و با نخبگان افغانستانی از اقشار مختلف دیدار کرده بود.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.