Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 43748
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 16 دسامبر 2022 - 8:20 |

پوتین: اقدامات غرب علیه روسیه جنگ اقتصادی است

پوتین: اقدامات غرب علیه روسیه جنگ اقتصادی است

رئیس جمهور روسیه اقدامات غرب علیه روسیه را «جنگ اقتصادی» خواند و گفت که اهداف غرب در این زمینه محقق نشده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی در جلسه شورای توسعه راهبردی و طرح‌های ملی که از طریق ویدئو کنفرانس صورت گرفت، تصریح کرد: «غرب تحریم‌های تهاجمی بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه اعمال کرد که هدف آن در کوتاه‌مدت، نابودی اقتصاد ما از طریق سرقت ذخایر ارزی ما و فروپاشی واحد پولی (روبل) و ایجاد تورم ویرانگر بود».

به گفته پوتین، «اهداف غرب با توجه به کار متمرکز و حرفه‌ای بازرگانان و دولت روسیه به صورت متمرکز و حرفه‌ای و حس مسئولیت پذیری و همبستگی شهروندان و به لطف کار مشترک دولت و بانک مرکزی روسیه محقق نشده است».

رئیس جمهور روسیه افزود: «مازاد بودجه فدرال به ۵۶۰ میلیارد روبل (۸٫۶ میلیارد دلار) رسیده است و بودجه روسیه با کسری اندکی حدود ۲ درصد تولید ناخالص داخلی اجرا می شود که یکی از بهترین شاخص ها در میان کشورهای عضو گروه ۲۰ است».

پوتین تأکید کرد که «روسیه مسیر خود انزوایی را دنبال نخواهد کرد، بلکه تعامل با شرکای خود در خارج از کشور را در سطح خوبی بهبود خواهد بخشید و به دنبال شرکای امیدوارتر از اتحادیه اروپا خواهد بود تا مسیر منابع انرژی را تغییر و عرضه گاز به شرق را افزایش دهد».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.