Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 44475
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 07 ژانویه 2023 - 16:37 |

الازهر و اوج فعالیت‌های قرآنی و اجتماعی در ۲۰۲۲

الازهر و اوج فعالیت‌های قرآنی و اجتماعی در ۲۰۲۲

الازهر با انتشار آمارهایی از فعالیت‌های گسترده قرآنی و اجتماعی خود در سال گذشته میلادی خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیربه نقل از الجزیره، الازهر با استفاده از هشتگ #الحصاد(برداشت)_۲۰۲۲، در صفحات رسمی خود در شبکه اجتماعی به انتشار آمارهایی درباره فعالیت‌های قرآنی و اجتماعی خود در سال گذشته میلادی اقدام کرده است.

بخش عمده این فعالیت‌ها راه‌اندازی مراکز مختلف استانی و محلی ویژه حفظ قرآن برای کودکان، امدادرسانی اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره، برگزاری جلسات و محافل دینی و مذهبی و همچنین برنامه‌های مختلف ارشادی بوده است.

برمبنای آمارهای انتشار یافته، در سال گذشته ۱۵۵ هزار کودک مصری در مراکز مختلف استانی و محلی به حفظ قرآن مشغول بوده‌اند از سویی الازهر دارای ۶۳ مرکز عمده آموزش حفظ و تلاوت قرآن کریم برای بزرگسالان بوده که ۱۱ هزار نفر در این مراکز به آموختن حفظ و تلاوت قرآن کریم مشغول بوده‌اند، از سویی ۲۷ مرکز نیز در زمینه آموزش علوم دینی و زبان عربی فعالیت داشته‌اند.

الازهر همچنین گزارش داده است که با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مؤسسات این دانشگاه از طریق رسانه‌های اجتماعی در سال گذشته میلادی، ۱۵ هزار نفر که در شرف خودکشی بوده‌اند، نجات یافته‌اند.

علاوه بر این مراکز مشاوره الازهر در حل‌وفصل بیش از ۴۱۰۰۰ پرونده اختلافات خانوادگی مشارکت داشته است.

الازهر همچنین از برگزاری بیش از ۵۳۰۰۰ سخنرانی و هم‌اندیشی با موضوعات ازدواج زودهنگام، طلاق و حقوق زنان و کودکان خبر داده علاوه بر این حدود ۷۰۰۰۰ سخنرانی و همایش مختلف نیز برای پاسخگویی به شبهات و مقابله فکری با اموری از قبیل توهین به قرآن و پیامبر(ص) برگزار کرده است.

در سال ۲۰۲۲، واعظان الازهر پیام‌های آگاهی‌بخشی مختلفی را در بیمارستان‌ها، زندان‌ها شرکت‌ها و مراکز دیگر منتشر ساخته‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.