Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 45262
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 12 فوریه 2023 - 10:25 |

سراج الدین حقانی: اوضاع کنونی کشور تحمل ناپذیر است

سراج الدین حقانی: اوضاع کنونی کشور تحمل ناپذیر است

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله، در مراسمی در ولایت خوست از اوضاع کشور انتقاد کرده و می‌گوید که اوضاع کنونی تحمل ناپذیر است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ این مقام ارشد امارت اسلامی که در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در خوست سخن می‌زد، می‌افزاید که حکومت سرپرست خواهان “تعامل مشروع” با جامعه جهانی است.

سراج الدین حقانی در گفته است: «حالا ما می‌خواهیم که با دنیا یک تعامل مشروع داشته باشیم و به شکل مشروع یک راه را ایجاد کنیم.»

سرپرست وزارت داخله با انتقاد از اوضاع کنونی، می‌گوید که فراهم کردن سهولت‌ها بر شهروندان کشور مهم است.

آقای حقانی در این مراسم افزود: «امروز خود مان را به اندازه‌ی حقدار می‌دانیم و دیدگاه و فکر ما به اندازه‌ی بالای ما حاکم شده است که به چالش کشیدن، هدف قرار دادن و بدنام کردن تمام نظام و منحصر کردن آن در مزاج ما یک ابتکار، دیدگاه و اساس جور شده است. خداوند نیت‌ها و اعمال ما را اصلاح کند، این حالت قابل تحمل نیست.»

این در حالی‌ست که پیش از این، مولوی هبت‌الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی، بر تعامل حکومت سرپرست با جامعه جهانی در چارچوب اصول اسلامی تأکید کرده است.

اما بارها جامعه جهانی، حقوق بانوان به ویژه حق آموزش، ایجاد حکومت فراگیر، استفاده نشدن خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر را در به رسمیت شناختن حکومت سرپرست مهم خوانده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.