Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 45265
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 12 فوریه 2023 - 11:25 |

نگرانی نماینده اتحادیه اروپا از اوضاع در افغانستان

نگرانی نماینده اتحادیه اروپا از اوضاع در افغانستان

توماس نیکلاسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در گفت‌وگو با یک رسانه هندی، اوضاع شهروندان کشور را نگران کننده دانسته است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ آقای نیکلاسون در این گفت‌وگو، گفته است در حالیکه ۲۸ میلیون تن در افغانستان نیازمند کمک هستند؛ اما ممنوعیت کار بانوان در نهادهای غیرحکومتی روند کمک‌رسانی را محدود کرده است.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان  گفته است: «اوضاع افغان‌هایی که در داخل کشور و کشورهای همسایه استند، نگران کننده است. ما گواه صدور فرمان‌های گوناگون طالبان که آزادی و حقوق زنان و دختران را محدود می‌کند، بوده ایم. در این اواسط زمستان و در حالی که ۲۸ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، طالبان تصمیم گرفته‌اند که زنان را از کار کردن در سازمان‌های غیردولتی منع کنند.»نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان از هند نیز می‌خواهد تا منافع مردم افغانستان را در اولویت قرار بدهد.

او همچنان از حکومت سرپرست می‌خواهد تا در تصمیم‌هایش و پیامد آن‌ بر مردم افغانستان، از دقت کار بگیرد.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان افزوده است: «می‌توانم از طالبان بخواهم که به دقت درباره عواقب تصمیم‌هایی که آنان بالای مردم افغانستان می‌گیرند، فکر کنند و می‌توانم از هند و سایر کشورهای دیگر بخواهم هر کاری را که بتوانند برای منافع مردم افغانستان انجام دهند و منافع مردم افغانستان را در اولویت قرار دهند.»

از سویی‌هم، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که حکومت سرپرست، نگرانی کشورهای جهان را در نظر دارد و مشکلات بربنیاد شریعت اسلامی از میان برداشته خواهند شد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، گفته است: «تلاش می‌ورزیم که شکایت‌ها و شکوه‌های آن‌ها هم مدنظر گرفته شود اما جامعه خود ما مهم است که منافع خود را بسنجیم و به پیش برویم.»

پس از به تعلیق درآمدن کار بانوان در نهادهای غیرحکومتی، شماری از نهادها فعالیت شان را در افغانستان به حالت تعلیق درآورند، شماری از این نهادهای جهانی می‌گویند که روند کمک‌رسانی در افغانستان به علت تعلیق کار و فعالیت بانوان با مشکل روبه‌رو شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.