Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 45284
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 13 فوریه 2023 - 11:18 |

ورود محموله ۴۰ میلیون دلاری پول نقد به کابل

ورود محموله ۴۰ میلیون دلاری پول نقد به کابل

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد، یک بسته جدید حاوی ۴۰ میلیون دلار پول نقد در قالب کمک‌های بشردوستانه از سوی جامعه بین‌الملل وارد کابل شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد، یک بسته جدید حاوی ۴۰ میلیون دلار پول نقد در قالب کمک‌های بشردوستانه از سوی جامعه بین‌الملل وارد کابل شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه افغانستان تایمز، تاکنون ۲۴ بسته هر یک به ارزش ۴۰ میلیون دلار و بیش از ۳۰ بسته هر یک به ارزش ۳۲ میلیون دلار به افغانستان ارائه شده است.

بر اساس آمار بانک مرکزی افغانستان، مجموع مبالغ نقدی از سوی جامعه بین‌الملل از اوت ۲۰۲۱ که به دست افغانستان رسیده، به بیش از یک میلیارد و ۹۱۳ میلیون دلار رسیده است.

همچنین بر اساس اعلام بانک مرکزی افغانستان، این منابع مالی در یک بانک تجاری در کابل و به عنوان بخشی از کمک‌های بین‌المللی به این کشور ذخیره شده است.

دفتر هیات کمک رسان سازمان ملل در افغانستان موسوم به “UNAMA” می‌گوید، این منابع مالی در حساب‌های ویژه سازمان ملل و در یک بانک خصوصی نگاهی می‌شوند که توسط نهادهای این سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و دولت کابل به آنها دسترسی ندارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.