Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 45290
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 13 فوریه 2023 - 11:18 |

روسیه: کابل دچار چالش در حکمرانی است

روسیه: کابل دچار چالش در حکمرانی است

نماینده ویژه پوتین با اظهار اینکه طالبان با بیرون راندن آمریکایی‌ها کار بزرگی انجام دادند، اظهارداشت اما آن‌ها در حکمرانی دچار چالش هستند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ «ضمیر کابلوف» مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان با تأکید بر لزوم گفتگوهای منطقه‌ای درباره افغانستان گفت این گفتگوها نه تنها برای ایجاد اجماع، بلکه برای آن ضروری است که حاکمان فعلی افغانستان می‌فهماند که باید به حرف ما گوش دهند.

کابلوف به رسانه هندی «د ویک» گفت: ما قصد دخالت در امور داخلی افغانستان را نداریم. اما کاری که آنها انجام می‌دهند نه تنها به آنها آسیب می‌رساند، بلکه به ما نیز از نظر تروریسم، مواد مخدر و غیره آسیب می‌رساند.

وی در پاسخ به این ادعا که آیا طالبان توسط پاکستان ایجاد شده است، گفت: این برداشت اشتباهی است. اگر با دقت نگاه کنید که بین طالبان و پاکستان چه می‌گذرد، خواهید دید که اگرچه پاکستان بیشترین نفوذ را بر طالبان دارد، اما اسلام‌آباد نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند.

این دیپلمات ارشد روس با اشاره به حملات اخیر به منافع چین در افغانستان، غربی‌ها را مسئول حملات دانست که تلاش دارند از این طریق از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در افغانستان جلوگیری کنند.

کابلوف همچنین ابراز نگرانی از وضعیت اجتماعی-اقتصادی افغانستان، افزود: البته ما سعی می‌کنیم در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نکنیم، اما نمی‌توانیم ناامیدی خود را از نحوه مدیریت طالبان پنهان کنیم. آن‌ها با بیرون راندن آمریکایی‌ها و همه دولت‌های دست نشانده کار بزرگی انجام دادند، اما یاد نگرفته‌اند که چگونه یک دولت را اداره کند.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر هیچ چالشی برای حکمرانی طالبان وجود ندارد، تصریح کرد اما این بدان معنا نیست که چنین چالش‌هایی پیش نخواهد آمد؛ چالش‌ها بیرونی نخواهد بود بلکه واکنش عادی مردم افغانستان است که در شرایط موجود زنده ماندن برای‌شان بسیار دشوار خواهد بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.