Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 45319
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 18 فوریه 2023 - 20:35 |

کابل: در تلاشیم از مشکلات اقتصادی پاکستان آسیب نبینیم

کابل: در تلاشیم از مشکلات اقتصادی پاکستان آسیب نبینیم

معاون وزارت اقتصاد افغانستان با اظهار این که بحران اقتصادی در پاکستان می‌تواند بر افغانستان تأثیرات منفی داشته باشد گفت: ما در تلاشیم تا افغانستان از این مشکلات آسیب نبیند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد افغانستان با اشاره به بحران اقتصادی در پاکستان گفت:  هرنوع بحران سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه می‌تواند روی وضعیت سیاسی و اقتصادی افغانستان تأثیرات منفی داشته باشد. اما مدیریت، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دقیق در افغانستان، سبب شده که از مشکلات اقتصادی همسایه‌ها از جمله پاکستان افغانستان زیاد متأثر نشود.

این در حالی است که شماری از  کارشناسان اقتصادی می‌گویند افزایش بحران مالی و چالش‌های اقتصادی در پاکستان، بر توسعه اقتصاد افغانستان اثر منفی خواهد گذاشت.

بصیر ترکی، کارشناس مسائل اقتصادی، گفت: پاکستان نمی‌تواند سود پولی را که از صندوق بین‌المللی پول قرض گرفته‌، پرداخته کند. فعلاً در شرایط وخیمی قرار دارند و این قطعاً بر افغانستان تأثیر خواهد داشت.

شماری از آگاهان در پاکستان نیز می‌گویند که درخواست وام از سوی پاکستان از سازمان صندوق بین‌المللی پول نتیجه دلخواه را نداشته است.

بر اساس گزارش‌ها، بحران اقتصادی در پاکستان، ارزش روپیه را در برابر دلار آمریکا به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش داده و بهای کالا‌ها در این کشور نیز به گونه سرسام‌آور افزایش یافته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.