Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ ثور , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 45982
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 17 آوریل 2023 - 15:37 |

طالبان به دنبال احیای روابط دیپلماتیک با کشورهای جهان

طالبان به دنبال احیای روابط دیپلماتیک با کشورهای جهان
سخنگوی طالبان در واکنش به سفر نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان به قطر گفت که ما به دنبال احیای روابط دیپلماتیک با تمام کشورهای جهان هستیم.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان به سفر توماس وست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان به منطقه واکنش نشان داد.

مجاهد درباره سفر وست به قطر و دیدار او با مقامات این کشور گفت: «از تلاش‌های قطر در راستای بهبود وضعیت افغانستان استقبال می‌کنیم و امارت اسلامی از گام‌هایی که به نفع افغانستان باشد حمایت می‌کند.»

وی افزود: «ما به دنبال احیای روابط دیپلماتیک با تمام کشورهای جهان هستیم و جامعه جهانی نیز باید به دنبال اقدام مشابه باشد.»

پیشتر نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان گفته بود که با «متحدان کلیدی» آمریکا درباره افغانستان در قطر گفت‌وگو کرده است.

وست در رشته‌توییتی نوشت که با اعضای «مجمع فکر آینده افغانستان» که شامل شماری از اعضای حکومت پیشین افغانستان، فعالان حقوق زن، فعالان مدنی و بزرگان قبایل می‌شود، در دوحه دیدار کرده است.

نماینده ویژه آمریکا افزود که در این نشست حامیان و مخالفان طالبان پیشنهادهای مختلفی برای رسیدگی جامعه بین‌المللی به چالش‌های موجود در افغانستان ارایه کرده‌اند.

وی مدعی شد که همه شرکت‌کنندگان این نشست از گفت‌وگو به‌عنوان راه‌حل چالش‌های کنونی افغانستان حمایت و با مبارزات مسلحانه مخالفت کرده‌اند./

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.