Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 46113
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 28 آوریل 2023 - 10:13 |

نشست سازمان پیمان امنیت جمعی درباره وضعیت امنیتی افغانستان

نشست سازمان پیمان امنیت جمعی درباره وضعیت امنیتی افغانستان

نمایندگان کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در سی‌وهفتمین نشست این سازمان در مسکو با حضور نماینده طالبان در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کرده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ نمایندگان کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در سی‌وهفتمین نشست این سازمان در مسکو با حضور نماینده طالبان در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کرده‌اند.

سازمان پیمان امنیت جمعی در اعلامیه‌ای گفته است که این نشست روز گذشته در شورای وزیران این سازمان برگزار شده و علاوه بر نمایندگان کشورهای  عضو، شارژدافر سفارت طالبان در مسکو نیز حضور داشته است.

به گزارش این سازمان، وضعیت نامطلوب امنیتی، از جمله رشد تهدیدات تروریستی و مواد مخدر از خاک افغانستان از جمله موضوعات مهمی بوده‌اند که در این نشست روی آن صحبت شده است.

شرکت کنندگان این نشست خاطرنشان کرده‌اند که افغانستان هنوز هم در وضعیت بد اقتصادی قرار دارد و مردم این کشور در حوزه‌ اجتماعی و بشردوستانه با مشکلاتی مواجه هستند.

روسیه، تاجیکستان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی هستند.

پیش‌تر(۱۱ فروردین) ایمانقلی تاسماگامیتوف، دبیرکل این سازمان در مورد خطر فزاینده نفوذ تروریستان از افغانستان به کشورهای عضو ابراز نگرانی کرده بود.

یک روز پس از آن، یوری شووالوف، نماینده‌ دبیرخانه سازمان پیمان امنیت جمعی گفت که کشورهای عضو این سازمان در حال گفتگو با طالبان برای تقویت امنیت در منطقه هستند.

درحالی‌که کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی بارها از خطر نفوذ گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان به این کشورها ابراز نگرانی کرده‌اند، مقامات کابل نیز در پاسخ گفته‌اند هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه هیچ کشوری نیست و نخواهد بود و کابل به رعایت اصول همجواری متعهد است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.