Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ ثور , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 46110
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 27 آوریل 2023 - 11:41 |

اعتصاب کارمندان دولت کانادا تشدید می‌شود

اعتصاب کارمندان دولت کانادا تشدید می‌شود

در هشتمین روز اعتصاب سراسری کارمندان بخشهای مختلف دولت کانادا، این دولت از پذیرش مطالبات معترضان خودداری کرد و کارمندان قصد تشدید اعتصاب را دارند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ سازمان «هیات خزانه‌داری کانادا» روز چهارشنبه همزمان با هشتمین روز اعتصاب سراسری کارمندان دولت کانادا اعلام کرد، اتحادیه‌ای که معترضان را نمایندگی‌ می‌کند مطالباتی «خارج از توان» دارد  و این اتحادیه هم متقابلا دولت اتاوا را به ایجاد بن بست در مذاکرات متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هیات خزانه‌داری کانادا که مسئول نظارت بر بودجه و استخدام کارمندان دولت این کشور است در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما توافق هایی که خارج از توان کشورمان باشد و توافقاتی که شدیدا قابلیت ما در تامین خدمات برای کانادایی‌ها را تحت تاثیر قرار دهند را امضا نخواهیم کرد.»

اعتصاب کارمندان دولت کانادا که از سوی اتحادیه «ائتلاف خدمات دولتی کانادا» سازماندهی شده و بخشهای مختلف از حوزه اظهارنامه‌های مالیاتی گرفته تا بخش تمدید گذرنامه را تحت تاثیر قرار داده، روز چهارشنبه وارد هشتمین روز خود شد.

«کریس آیلوارد»، رئیس این اتحادیه از «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا خواست تا در مذاکرات نمایندگان معترضان با هیات خزانه‌داری کانادا شرکت کرده و یک دستور جدید را به این هیات بدهد.

او در گفتگو با خبرنگاران گفت:‌ «او یا می‌تواند خودش شخصا در مذاکرات شرکت و به حل آن کمک کرده یا می‌تواند به کارمندانی که اعتصاب می‌کنند پشت کند.»

او در این گفتگو در نزدیکی ساختمان پارلمان کانادا در ضمن تشویق کارمندان معترضی که همراهش بودند هشدار داد: «ما تا هر زمان که لازم باشد اینجا خواهیم بود.»

آیلوارد دولت کانادا را متهم به ایجاد بن بست در مذاکرات با معترضان کرد. اتحادیه او روز چهارشنبه اعلام کرد، در پاسخ به وضعیت به وجود آمده اعتصابات را شدیدتر کرده و بنادر ونکوور، مونترال و سنت جان را مسدود خواهد کرد.

نخست وزیر کانادا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد که از همه نمایندگان حاضر در پای میز مذاکره می‌خواهد با حسن نیت مذاکره کنند.

از چهارشنبه هفته گذشته حدود ۱۵۵ هزار کارمند دولت فدرال کانادا شامل ۳۵ هزار نفر از کارمندان سازمان مالیاتی این کشور، دست به اعتصاب زدند در حالی که اتحادیه نمایندگی کننده این کارمندان، این اعتصاب را یکی از بزرگترین اعتصابات تاریخ این کشور خواند.

اتحادیه خدمات دولتی کانادا روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد، پس از شکست مذاکراتش با دولت، برای این اعتصاب در بیش از ۲۵۰ بخش فراخوان داده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.