Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ ثور , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 45990
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 19 آوریل 2023 - 8:02 |

پیام عیدی رهبر طالبان: در امور ما مداخله نکنید

پیام عیدی رهبر طالبان: در امور ما مداخله نکنید

مولوی هبت الله آخندزاده رهبر امارت اسلامی در پیامی به مناسبت عید فطر، خواهان تعامل خوب و متقابل در چارچوب اصول اسلامی با کشورهای اسلامی و جهان شده است.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ رهبر امارت اسلامی گفته است که افغانستان نمی‌خواهد در امور داخلی هیچ کشور مداخله کند و کشورهای دیگر هم نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کنند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی گفت: «در پیام عالیقدر امیرالمومنین ما می‌بینیم که تعبیری از پالیسی امارت اسلامی شده است. ما نمی‌خواهیم در امور هیچ کشور دیگری مداخله داشته باشیم، همچنین از دیگر کشورها هم می‌خواهیم که در امور افغانستان مداخله نداشته باشند و تعامل بین حکومت‌ها باید بر اساس نورم‌های بین‌المللی باشد.»

مولوی هبت الله آخندزاده به نیروهای امارت اسلامی دستور داده است که از قوم پرستی و تبعیض خودداری کنند و استخدام‌ها را بربنیاد تقوا، امانت‌داری و توانایی انجام دهند.
آقای مجاهد افزود: «از مردم خواسته شده است که همکار نظام باشند. ثبات و ‌امنیت را که داریم، یقین این نعمت است و نیاز به حراست و ‌نیاز‌ به حفاظت دارد. امارت اسلامی تلاش خود را می‌ورزد مردم هم در ثبات، امنیت و وضعیتی که است با نظام همکار باشند تا وضعیت بهتر شود.»

در پیام رهبر امارت اسلامی به نهادهای آموزشی گفته شده است که روند آموزش و ‌پرورش را در کشور گسترش دهند و برنامه‌های اثرگذاری را در این بخش داشته باشند.
رهبر امارت اسلامی از عالمان دین خواسته است که در زمینه آگاهی‌دهی دینی و اصلاح اعمال مردم با وزرت‌های امر به معروف و نهی از منکر، معارف، تحصیلات عالی و اطلاعات فرهنگ همکاری کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.