Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 45892
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 12 آوریل 2023 - 13:54 |

چین: از بازسازی و توسعه اقتصادی افغانستان حمایت می‌کنیم

چین: از بازسازی و توسعه اقتصادی افغانستان حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه چین ضمن تأیید حضور وزیر خارجه این کشور در نشست آتی همسایگان افغانستان تأکید کرد پکن از بازسازی و توسعه اقتصادی افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد وزیر خارجه این کشور در چهارمین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند ازبکستان شرکت خواهد کرد.

ونبین در پاسخ به این پرسش که چین به عنوان سومین میزبان نشست همسایگان افغانستان از نشست آتی این فرمت چه انتظاری دارد، گفت: چین مشتاق تبادل نظر با شرکت‌کنندگان این نشست در مورد وضعیت کنونی افغانستان است تا اجماع کشورهای همسایه در مورد مسئله افغانستان تقویت شود و تلاش‌های مشخص برای دستیابی به نتایج و اجماع صورت گرفته در نشست‌های قبلی به‌ویژه نشست چین تحکیم گردد.

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: ما از دولت موقت افغانستان و مردم افغانستان در غلبه بر مشکلات و چالش‌هایی که برای تحقق بازسازی صلح‌آمیز، توسعه اقتصادی، امنیت و ثبات دارند حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: چین در عین حال نیز از پاسخ جدی به نگرانی‌های جهان درباره افغانستان نیز حمایت خواهد کرد تا شرایط مساعدتری برای گسترش همکاری‌های دوجانبه میان افغانستان و همسایگانش و تبدیل افغانستان به شبکه ارتباطی منطقه‌ای و روند یکپارچگی اقتصادی فراهم شود.

ونبین همچنین اظهارداشت پکن امیدوار است تا با انجام این تلاش‌های مشترک، منطقه صلح‌آمیزتر، باثبات‌تر و مرفه‌تر شود.

پیش از این وزارت خارجه روسیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود بررسی گام‌های بعدی برای حل و فصل سیاسی افغانستان با توجه به وضعیت امنیتی و رشد تروریسم در افغانستان در دستورکار نشست قرار دارد.

چهارمین نشست همسایگان افغانستان قرار است با حضور وزرای خارجه روسیه، چین، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و اوزبکستان پنجشنبه ۲۳ فروردین در سمرقند ازبکستان برگزار شود.

سومین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان ۱۰ فروردین سال گذشته در چین برگزار شده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.