Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 46590
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 21 می 2023 - 15:20 |

تاتارستان در پی افزایش روابط روسیه و کشورهای اسلامی

تاتارستان در پی افزایش روابط روسیه و کشورهای اسلامی

رئیس‌جمهور تاتارستان می‌گوید روابط روسیه با جهان اسلام با افزایش سهم تجارت بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، به نقل از آناتولی،  رستم مینیخانوف، رئیس جمهور تاتارستان Rustem) Minnihanov)، در جلسه عمومی مجمع کازان گفت: روابط روسیه با جهان اسلام با افزایش سهم تجارت بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

مینیخانوف در نشست عمومی چهاردهمین اجلاس بین‌المللی اقتصادی روسیه ـ جهان اسلام: مجمع کازان (Russia – the Islamic World: KazanForum)  که در شهر کازان پایتخت تاتارستان برگزار شد، گفت: در پس‌زمینه تغییرات اساسی در عرصه بین‌المللی و چالش‌های بزرگ برای کشور ما، روابط با جهان اسلام اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

مینیخانوف بار دیگر بر روابط نزدیک روسیه و کشورهای مسلمان تأکید و به قصد روسیه برای عضویت در سازمان همکاری اسلامی اشاره کرد.

وی افزود: امروز روسیه ناظر سازمان همکاری اسلامی است و خود این سازمان مهم‌ترین نهاد دولتی جهان اسلام است، روسیه در تلاش است تا همکاری همه جانبه با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را با احترام به ساختار عمومی و سیاسی و ارزش‌های معنوی آنها تقویت کند.

از سال ۲۰۰۹، مجمع کازان به کشورهای شرکت کننده اجازه می‌دهد تا در مورد مسائل همکاری و اجرای پروژه‌های مشترک بحث و گفت‌وگو کنند تا روابط تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، اجتماعی و فرهنگی بین مناطق روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی  تقویت شود.

پیش‌تر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه، ۲۹ اردیبهشت بر نقش مهم مسلمانان روسیه در گسترش ارتباطات بین‌المللی کشورش تأکید کرد و گفت: روسیه به دنبال شرکای جدیدی برای ارتقای همکاری‌های کشاورزی، صنعتی و ایجاد زنجیره‌های حمل و نقل و لجستیک است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.