Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 46660
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 24 می 2023 - 14:50 |

دیدار وزیر تحصیلات عالی با سفیر چین در کابل

دیدار وزیر تحصیلات عالی با سفیر چین در کابل

سفیر چین در کابل می‌گوید این کشور افغانستان را در بخش تحصیلات عالی حمایت می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ وزیر تحصیلات عالی هم در دیدار با سفیران چین و پاکستان گفته است که این کشورها در اعطای بورسیه‌های تحصیلی این وزارت را همکاری کنند.

ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی روز دوشنبه (۱جوزا) در دیدار با سفر چین در کابل خواهان اعطای بورسیه‌های بیشتر به محصلان افغانستان شده و سفیر چین هم وعده همکاری را در زمینه داده و گفته است که چین در عرصه تحصیلات عالی افغانستان را همکاری می‌کند.

شماری از آگاهان هم می‌گویند که باید حکومت بیش از هر زما دیگر زمینه فراگیری علم ودانش را در کشور فراهم کند زیرا بدون کسب علم و دانش افغانستان به رشد و ترقی دست نخواهد یافت.

شماری از استادان پوهنتون می‌گویند که نباید زنان بیش از این فراگیری علم ودانش بی‌بهره گذاشته شوند بل بورسیه به گونه عادلانه میان پسران و دختران در نظر گرفته شود.

همچنان ندا محمد ندیم در دیدار جداگانه روز گذشته (دوشنبه ۱جوزا) با سفیر پاکستان در کابل گفته است که این کشور هم افغانستان را در عرصه بلند بردن ظرفیت‌های طبی و صحی همکاری کند.

وزارت تحصیلات عالی در حالی بر تلاش‌ها برای جلب همکاری کشورهای خارجی ادامه میدهد که هنوز چشم انداز روشن برای رفع تعلیق تحصیل دختران وجود ندارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.