Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 46548
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, فرهنگی تاریخ انتشار : 20 می 2023 - 9:14 |

طالبان تحصیلات عالی می خواهند

طالبان تحصیلات عالی می خواهند
معاون وزارت تحصیلات عالی طالبان گفت که در رابطه با تبادل استادان و محصلین در روسیه توافقات انجام خواهیم داد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، لطف الله خیرخواه معاون وزارت تحصیلات عالی طالبان که جهت اشتراک در چهاردهمین کنفرانس اقتصادی تحت نام “روسیه-جهان اسلام” به شهر کازان روسیه آمده است، طی مصاحبه ای به اسپوتنیک گفت: “روسیه در افغانستان تاریخ طویل در عرصه تعلیم دارد و کارهای بسیار زیادی را در پوهنتون پولی تخنیک کابل انجام داده است و میخواهیم که این روابط از سر گرفته شود و ما در عرصه تعلیم پیشرفت کنیم”.
خیرخواه افزود: کاری اصلاح نصاب نیست، بلکه وسیع‌تر از آن است. فعالیت دراین عرصه جریان دارد و با تمام شدن آن شما شاهد بازگشایی مکاتب خواهید بود.
لطف الله خیرخواه معاون وزارت تحصیلات عالی طالبان تاکید کرده گفت: ما سالانه ۵۰۰ دانشجو را به روسیه روان می‌کنیم در میان آنها شماری از اساتید دانشگاه ها نیز موجود است. نیازمندی ما در بخش انجنیری، طب و زراعت بسیار زیاد است. ۸۹ فیصد دوره تحصیلی ما لیسانس است. تنها در بخش ادبیات دری و پشتو دوکتورا داریم و به همکاری روسیه حساب می‌کنیم.
قابل ذکر است که چهاردهمین مجمع بین المللی اقتصادی “روسیه – جهان اسلام: KazanForum” 2023 از سال ۲۰۰۹ به عنوان بستر اصلی برای تعامل اقتصادی بین روسیه و کشورهای جهان اسلام بوده است.
به اساس فرمان رئیس جمهور، به او وضعیت فدرال داده شد. این مجمع با هدف تقویت روابط تجارتی، اقتصادی، علمی، تخنیکی، اجتماعی و فرهنگی بین روسیه و کشورهای OIC برگزار می شود.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.