Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 47173
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 ژوئن 2023 - 18:50 |

ارائه لایحه مبارزه با اسلام‌هراسی به کنگره آمریکا

ارائه لایحه مبارزه با اسلام‌هراسی به کنگره آمریکا

سه سناتور آمریکایی لایحه مبارزه با اسلام‌هراسی در جهان را برای تصویب، به کنگره این کشور ارائه کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از آناتولی، سه نماینده دموکرات کنگره آمریکا  «لایحه مبارزه با اسلام‌هراسی در جهان»  را برای دومین بار به کنگره ایالات متحده ارائه کردند.

این اقدام در واکنش به افزایش نگران‌کننده موارد  اسلام‌هراسی در سراسر جهان انجام شده است.

براساس بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر شد ایلهان عمر، نماینده مینه سوتا، کوری بوکر، سناتور نیوجرسی و یان شاکووسکی، نماینده ایلینوی، این لایحه را امضا کردند.

لایحه ارائه‌شده به کنگره، وزارت امور خارجه این کشور را ملزم به تعیین یک نماینده ویژه برای نظارت و مبارزه با اسلام‌هراسی می‌کند.

در این بیانیه آمده است که این کشور همچنین یک استراتژی جامع برای رهبری ایالات متحده در مبارزه با اسلام‌هراسی در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد. گفته می‌شود ۲۱ نماینده کنگره از این لایحه حمایت می‌کنند.

سناتور بوکر در این بیانیه گفت: حوادث نگران‌کننده و حملات اسلام‌هراسانه همچنان امنیت و آسایش جامعه مسلمانان را در داخل و در سراسر جهان تهدید می‌کند.

اویغورهای چین، قوم روهینگیا در میانمار و جوامع مسلمان در هند و سریلانکا که در معرض اسلام‌هراسی هستند، به عنوان نمونه ذکر شدند.

براساس این گزارش، مدافعان برتری سفیدپوستان در نیوزیلند و کانادا نیز مسلمانان را هدف حملات اسلام‌هراسانه قرار می‌دهند.

بوکر و عمر برای اولین بار در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ یک لایحه ضد اسلام‌هراسی را به کنگره ارائه کردند. این لایحه با ۲۱۹ رأی موافق در مجلس نمایندگان تصویب؛ اما توسط سنا رد شد.

ایلهان عمر گفت که این طرح جدید به مناسبت چهارمین سالگرد حمله یک مرد مسلح به مسجد کرایست چرچ در نیوزیلند در اواسط مارس ۲۰۱۹ که منجر به کشته شدن ۵۱ نفر شد، ارائه شده است.همچنین رشیده طلیب، نماینده مسلمان فلسطینی‌تبار کنگره، سخنان ایلهان عمر در مورد نیاز به وضع قانونی برای مقابله با افزایش جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در آمریکا را تأیید کرد.

از زمان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، آمریکا شاهد افزایش قابل توجه اسلام‌هراسی بوده است و تعداد جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در سراسر ایالات متحده افزایش یافته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.