Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 47218
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, ورزشی تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2023 - 18:10 |

افغانستان و ایران بعد از ۷۴ سال به هم رسیدند

افغانستان و ایران بعد از ۷۴ سال به هم رسیدند

تیم های ملی افغانستان و ایران آخرین بار ۷۴ سال قبل رودرروی هم قرار گرفته‌اند! در تاریخ فوتبال تنها دوبار باهم بازی کردند که آن هم در قالب بازی‌های دوستانه بوده است.

به گزارش گروه بین المللی آژانس خبری صدای پامیر، این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که بعد از اتفاقات سیاسی در کشور افغانستان، تیم ملی این کشور حدود ۱۰ روز پیش با شناختن سرمربی جدید دوباره تشکیل شده و حالا اولین بازی اش را برابر ایران انجام می‌دهد.

اولین بازی ایران و افغانستان شهریورماه ۱۳۲۰ در کابل برگزار شده که با تساوی بدون گل خاتمه یافته است. دومین و آخرین بازی دوتیم هم آبان ماه ۱۳۲۸ بوده که ایران ۴ بر صفر به برد رسیده است. حالا قرار است سومین تقابل تاریخ دو کشور همسایه در قرقیزستان و در قالب تورنمنت کافا انجام شود.

این در حالی است که تیم‌های ملی پایه ایران و افغانستان در این سال‌ها بارها با هم دیدار کردند اما از آخرین رویارویی تیم‌های ملی بزرگسالان دو کشور ۷۴ سال می‌گذرد و حالا فردا بار دیگر این تقابل تکرار می‌شود.

گفتنی است؛ تیم ملی افغانستان روز گذشته اولین بازی خود در تورنمنت کافا را مقابل قرقیزستان انجام داد و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.