Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 47145
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 10 ژوئن 2023 - 8:25 |

حقانی: اعتماد سازی می‌کنیم، شمولیت خود به خود می‌آید

حقانی: اعتماد سازی می‌کنیم، شمولیت خود به خود می‌آید

وزیر امور داخله در سفری به ولایت جوزجان گفته است که دشمنان افغانستان تلاش کردند تا بنام‌های مختلف افغانستان را تجزیه کنند و در میان اقوام کشور تفرقه ایجاد نمایند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، سراج الدین حقانی اما تاکید کرد که از این پس دسیسه دشمنان خنثی می‌شود و محبت و اعتماد میان مردم افزایش می‌یابد.

آقای حقانی گفت: «دشمنان می‌خواستند افغانستان را درگیر یک فتنه کنند که شمال و جنوب و غرب و شرق به جزیره های مختلف تقسیم شود، اما الحمدلله این یک ملت مسلمان و یک ملت وطن دوست است. الحمدلله تمام حلقات مغرض و بد از کشور خارج شدند. حاکمان وقت سوء تفاهم ایجاد کرده بودند و ما این سوء تفاهم را از بین می‌بریم. از این به بعد دسیسه دشمنان خنثی می‌شود و محبت و اعتماد افزایش می‌یابد.»

آقای حقانی همچنان تاکید کرد که امارت اسلامی به اجرای فرمان عفو عمومی پایبند است و به هیچ کسی اجازه نمی دهد تا خود سرانه خلاف این فرمان عمل کند.

او گفت: «از همه مهمتر اینست که اعتماد سازی کنیم و فاصله را از بین ببریم. پس از اعتمادسازی، خود به خود شمولیت می‌آید، زیرا حکومت یک امانت است، ملکیت کسی نیست، گاهی نوبت من است و گاهی نوبت کدام برادر دیگر است. هر کسی که به گونه درست این امانت را نگهداری کند، به همان اندازه بقا خواهد داشت.»

در همین حال، والی جوزجان گفت که مردم خواستار یک نظام اسلامی در کشور هستند، نه منصب دولتی.

گل حیدر شفق، والی جوزجان گفت: «این مردم، مردم چوکی پرست نیستند. این مردم، مردم حکومت پرست نیستند. این مردم طلبگار یک نظام اسلامی در کشور خود هستند.»

از سویی هم شماری از باشندگان ولایت جوزجان در این نشست بر حمایت از نظام امارت اسلامی تاکید کردند و از حکومت خواستند که به مشکلات مردم رسیدگی نماید.

این درحالی است که روز گذشته وزیر داخله در سفری به ولایت بلخ با مقام های محلی و شماری از باشندگان این ولایت دیدار کرد و تاکید نمود که امارت اسلامی حکومت مشترک و خانه همه است و در آن از افراد شایسته و متخصص قدردانی خواهد شد و به همه از راه مشروع آزادی و حقوق شان داده می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.