Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 46943
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 03 ژوئن 2023 - 19:45 |

روسیه ستیزی اوکراین از نگاه سفیر روسیه

روسیه ستیزی اوکراین از نگاه سفیر روسیه

دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان به ابعاد تازه ای از اقدامات تحریک آمیز غرب پرداخته است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ در سال های اخیر قوانینی در اوکراین بتصویب رسیده اند که از جمله آموزش بزبان روسی در مکتب ها و پیشبرد امور رسانه ها باین زبان را منع مینمایند. صد ها هزار آثار نویسندگان روسی بزبان روسی از کتابخانه های اوکراین بیرون کشیده شده و از بین برده شده اند. پس از کودتای دولتی در ماه فبروری سال ۲۰۱۴ میلادی که از خارج سازماندهی گردیده بود، غرب یک رژیم دست نشاندۀ نظامی نیونازیستی را در اوکراین پرورش داد و مستقر کرد که توانایی و قابلیت غرض راه اندازی ماجراجویی نظامی را تنها در برابر مردم خود و کشور های همجوار دارد.

مدت هاست که مقامات اوکراین نه باشندگان کریمیا و نه مرم مناطق جدید روسیه را شهروندان خود حساب نمیکنند. رژیم کی یف اعلام کرده است که پس از دوباره گرفتن کریمیا و مناطق شرقی اوکراین ، تمام روس ها را در این مناطق تا نابودی کامل فزیکی اتباع روسیه از بین میبرند.

در ۲۰ ماه می سال جاری میلادی یکسال از آزادی ماریپول گذشت. طی یکسال زندگی در صلح در روسیه، این شهر شکوفا گردیده است. امروز ساختمان بنا های رهایشی از سراسر روسیه در این شهر ادامه دارد که فرصت را مساعد کرده است تا مردم در صلح، در همدیگر پذیری، بدون نفرت و در محبت با هم زندگی نمایند.

سمبولیک است که بدنبال شهر ماریپول، شهر آرتیوموفسک یکی از بزرگترین شهر ها در جمهوری خلق دونتسک در ۲۰ ماه می همین سال آزاد گردید. و این پروسه ادامه دارد. واقعیت ها جدید ارضی باید برسمیت شناخته شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.