Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 47329
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 17 ژوئن 2023 - 10:25 |

شرط پذیرفته شدن سفیر طالبان در مسکو

شرط پذیرفته شدن سفیر طالبان در مسکو

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه برای افغانستان گفته است تا هنگامی‌که طالبان از سوی جهان به رسمیت شناخته نشوند، سفیر آنان نمی‌تواند در سفارت افغانستان در مسکو کار کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای کابلوف در یک مصاحبه تلویزیونی، گفته است که اوضاع امنیتی در افغانستان بهبود نیافته و شهروندان روسیه باید از سفر به افغانستان، خودداری کنند.
این مقام روسی بار دیگر تاکید کرده است که حکومت کنونی در افغانستان، فراگیر نیست.
ضمیر کابلوف گفته است: “به‌گونه‌ی رسمی، مقام‌های حکومت کنونی افغانستان به رسمیت شناخته نمی‌شوند، به این معنی که پیش از به رسمیت شناختن آنان، هیچ سفیری نمی‌تواند در سفارت افغانستان در روسیه حضور داشته باشد و این مساله است که بارها از سوی ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه بیان شده است. زمانی‌که طالبان تعهد اصلی خود را به ایجاد یک دولت فراگیر متشکل از نمایندگان قومی و سیاسی عملی سازند، می‌توان چنین اقدامی را انجام داد.”
آقای کابلوف در بخشی دیگر سخنان‌اش به شهروندان روسیه چنین توصیه کرده است: “توصیه ما برای شهروندان کشور ما این است که از سفر به افغانستان خودداری کنند. اوضاع امنیتی در افغانستان متشنج است. گروه‌های هراس‌افگن گوناگون در برابر نظام حاکم در افغانستان می‌جنگند و شهروندان ما ممکن است خواه یا ناخواه به افغانستان سفر کنند و خود را با مشکل روبه‌رو سازند.”
طالبان در واکنش به گفته‌های ضمیر کابلوف، می‌گوید که امنیت در افغانستان تامین شده و شهروندان خارجی نباید در این باره نگرانی داشته باشند.
طالبان، تشکیل شدن و نشدن حکومت فراگیر را از مسایل داخلی افغانستان می‌داند.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، به طلوع‌نیوز گفت: “در مورد امنیت، ما اطمینان کلی می‌دهیم. تمام اتباع خارجی که در این‌جا هستند در عرصه دیپلوماتیک و تجارت مصروف کار و فعالیت هستند، امارت اسلامی افغانستان امنیت شان را به خوبی حفظ کرده.”
نماینده ريیس‌جمهور روسیه برای افغانستان همچنان در این گفت‌وگو افزوده است که حکومت سرپرست افغانستان علاقه‌مند است که توپخانه و تانک‌ها در این کشور از سوی متخصصان روس ترمیم شوند؛ اما سخنگوی امارت اسلامی این اظهارات را رد کرده است.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.